18/11/2022

Més de 130 persones es reuneixen a l’ETSA per abordar la innovació docent en Arquitectura

Professorat internacional exposa pràctiques pedagògiques per millorar la qualitat de la formació dels i les arquitectes

Visita i dinar al barri Gaudí de Reus en el marc de les Jornades d'Innovació Docent d'Arquitectura.

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV (ETSA) des d’ahir i fins avui les Jornades sobre Innovació Docent en Arquitectura, un punt de trobada de professorat internacional que duu a terme iniciatives innovadores en el camp de l’aprenentatge i l’ensenyament de l’Arquitectura i totes les àrees de coneixement involucrades.

Més de 130 persones participen en aquest esdeveniment que organitza i acull l’ETSA i en el qual hi ha implicades escoles i facultats d’Europa i d’Amèrica Llatina. Al llarg de les dues jornades, s’hi faran 30 ponències per donar a conèixer i intercanviar experiències, recerca i inquietuds en el marc de les àrees de coneixement pròpies com ara els projectes arquitectònics, l’urbanisme, el paisatge, la construcció, la tecnologia, el dibuix, la història, la composició, i totes les disciplines afins.

Les Jornades d’Innovació Docent d’Arquitectura tenen lloc a l’ETSA.

Les jornades són un fòrum de debat que reuneix pràctiques pedagògiques i punts de vista diversos a nivell nacional i internacional amb el propòsit de sumar sinergies i millorar la qualitat de la formació dels i les arquitectes per als reptes del segle XXI.

El professorat de l’ETSA va oferir ahir dijous una visita guiada als ponents internacionals al barri Gaudí, que va néixer a partir del projecte del Taller d’arquitectura Bofill (1968) per oferir habitatge assequible a la nova població que arribava a la ciutat.

Vista dels edificis del barri Gaudí, de l’arquitecte Ricardo Bofill.

L’ETSA de la URV és considerada la segona millor escola de l’Estat espanyol segons l’U-rànquing, la llista d’universitats espanyoles que elaboren la Fundación BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, i ocupa la primera posició en formació de postgrau d’Arquitectura i Enginyeria.