08/04/2019

Més de 2.600 alumnes de batxillerat i de cicles formatius participen a la 13a edició del Fòrum Trics

La URV hi ha portat tallers durant les dues jornades i ha lliurat els sis premis del Fòrum als millors treballs de recerca en les diferents modalitats

El Complex Educatiu de Tarragona s’ha omplert aquest passat dijous i divendres dels participants de la 13a edició del Fòrum TRiCS, una iniciativa que enguany ha assolit xifres de rècord, amb un total de 2.600 assistents al llarg de les dues jornades: 1.300 dijous, durant la jornada dedicada als treballs de les àrees de les Humanitats, Ciències Socials, i Art; i 1.300 més divendres, en la jornada dedicada a les de Ciències i la Tecnologia. Són alumnes que provenen de  40 centres docents de la demarcació i que en total presenten 213 treballs de recerca i crèdits de síntesi.

El Fòrum, organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès, compta des de la seva primera edició amb el suport de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i des de fa anys la URV hi col·labora fent el lliurament dels premis de recerca i organitzant tallers científics durant les dues jornades. Durant les dues jornades del Fòrum, els alumnes s’han repartit per les diferents aules i han dut a terme les presentacions de treballs i els tallers.

L’eix central del fòrum es basa en què els alumnes de segon curs –de batxillerat i de cicles formatius de grau superior- presenten als seus companys de primer els treballs que han realitzat. Les presentacions serveixen als alumnes de primer per agafar idees, tant a l’hora d’escollir el tema del seu projecte com per la manera de realitzar-lo.

Imatge d’una de les presentacions dels treballs de recerca en una sala del Complex Educatiu.

El programa es replica en dues jornades, la primera dedicada a la modalitat d’Humanitats i Ciències Socials i la segona a les àrees de les Ciències i la Tecnologia.

Els Premis Urv-Fòrum Trics, modalitat Humanitats i Ciències Socials han estat per (de primer a tercer) Excés de mortalitat hivernal a Espanya. Una anàlisi espaciotemporal, de l’estudiant Sara Achebak de l’Institut Torreforta; Booktubers, els nous recomenadors de llibres en aquesta era digital?, de l’estudiant Aitana Alzamora Bové de l’Institut Tarragona, i Resultats esportius: fruit de l’esforç i el talent, o del poder financer? , de l’estudiant Jordi Albert Ribas González de l’Institut Fontanelles, de les Borges del Camp.

Pel que fa a la modalitat de Ciències i Tecnologia el primer premi ha estat per Marc Jardí, de l’Institut Vila-seca, pel treball L’oli de ginebre: passat i present. Laura Marsal, de l’Institut Martí i Franquès de Tarragona s’ha endut el segon premi per Nanopartícules per l’alliberament de formats, i el tercer premi ha estat per L’oli de palma: el preu barat de conseqüències greus, de l’estudiant de l’Institut Baix Camp Marta Genius.

Els premis estan dotats amb ajuts a la matrícula de 1.500, 800 i 500 euros respectivament i, en el primer premiat de cada categoria, un ajut de 200 euros  pel centre.