16/03/2023

Més d’una vuitantena de persones emprenedores i inversores participen en el 6è Fòrum CAT SUD

S'hi han donat a conèixer sis projectes empresarials innovadors dels sectors de la salut, el turisme, l’assessorament legal, la cultura i l’economia circular

Inauguració del Fòrum CAT SUD.

Més d’una vuitantena de persones emprenedores, inversores, directives i empresàries del Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i Baix Penedès han participat aquest dijous en el 6è Fòrum d’Inversió CAT SUD, que té per objectiu facilitar el contacte de les persones amb projectes innovadors, viables i amb potencial de creixement amb persones inversores. El Palau Firal i de Congressos de Tarragona ha estat l’escenari de presentació d’alguns dels millors projectes empresarials del sud de Catalunya.

En el transcurs d’aquesta sisena edició del Fòrum d’Inversió CAT SUD s’han donat a conèixer sis nous projectes empresarials innovadors dels sectors de la salut, el turisme, l’assessorament legal, la cultura i l’economia circular. Pel que fa als relacionats a la salut, s’ha presentat un projecte vinculat a la indústria farmacèutica i un altre que aplica la intel·ligència artificial per agilitzar el diagnòstic d’algunes malalties, com el càncer de pell. Quant al turisme, s’ha presentat un projecte que ofereix rutes turístiques gamificades per mostrar les ciutats d’una forma més entretinguda a aquelles persones que prefereixen fer les visites per lliure. Una altra de les propostes innovadores ha estat un projecte per aprofitar les restes del cafè, en el marc de l’economia circular. Finalment, també s’ha donat a conèixer una proposta del sector cultural per crear una plataforma de vídeos musicals i una altra basada en una aplicació mòbil que ofereix assessorament legal de tipus laboral.

Un any més, el Fòrum d’Inversió CAT SUD ha esdevingut un espai de trobada del teixit empresarial del territori, una bona oportunitat per fer networking mentre s’analitza l’atractiu i les possibilitats d’inversió de noves startups. En aquesta edició, com a novetat, s’ha dut a terme una taula rodona sobre les iniciatives encaminades a impulsar empreses emergents.

El Fòrum d’Inversió CAT SUD és una iniciativa impulsada conjuntament entre l’Ajuntament de Tarragona, l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili i l’Agència per a la competitivitat a l’empresa de la Generalitat de Catalunya (ACCIÓ).  La jornada ha comptat amb la participació de l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i el conseller de Desenvolupament Econòmic i Ocupació de l’Ajuntament de Tarragona, Manel Castaño, així com el director general d’Innovació  i Emprenedoria del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Lluís Juncà; el regidor d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Reus, Carles Prats; la diputada delegada d’Ocupació i Emprenedoria de la Diputació de Tarragona, Carme Ferrer; i el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Pallarès.