09/07/2019

Messer Ibérica i la URV consoliden la seva col·laboració

El fabricant de gasos industrials i la Universitat Rovira i Virgili renoven les convencions existents i amplien la seva col·laboració en l'àmbit de les enginyeries i les tècniques de bioprocessos

Messer Ibérica i la Universitat Rovira i Virgili han renovat el conveni marc que regeix la col·laboració entre tots dos des de l’any 2013, a través del qual es fan diversos projectes de reconeixement a la excel·lència, entre la companyia i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) i la Fundació URV. Es tradueixen en diversos premis Messer, tant per a estudiants d’enginyeria química com del MBA.

A l’acte, que ha tingut lloc al rectorat de la URV, hi han assistit María José Figueras, rectora de la universitat i la directora d’aquest centre, Montse Ferrando, així com per part de Messer Ibérica, Rubén Folgado, director tècnic, i Marion Riedel, responsable de comunicació.

El nou conveni és per al premi al millor avatprojecte integrador del 2n curs de grau d’enginyeria de bioprocesos alimentaris i de grau de tècniques de bioprocessos alimentaris, graus que s’imparteixen a l’ETSEQ. Messer, que té una gamma de productes que també inclouen gasos alimentaris, disposa dels coneixements en l’àmbit de les aplicacions de gasos per al sector alimentari. El gasista aportarà la seva experiència en aquest camp a través de classes específiques, com per exemple l’envasat d’aliments en una atmosfera modificada.

Totes dues parts han renovat també el conveni per al premi Work Experience Messer-ETSEQ per a estudiants del màster en enginyeria química. La quarta edició del lliurament d’aquest premi va tenir lloc fa quatre mesos al mateix lloc. Basada en el conveni Work Experience, l’empresa finança la matrícula del màster de l’estudiant guardonat, defineix el seu contingut del seu projecte i el supervisa i ofereix a l’estudiant la possibilitat de fer pràctiques a les seves plantes.

Tant la universitat com l’empresa Messer han subratllat que iniciatives d’aquesta naturalesa són beneficioses per a tots els involucrats: l’estreta col·laboració entre la universitat i la companyia és de gran valor per a la formació dels estudiants i el foment del talent. Els estudiants aprecien l’oportunitat de guanyar experiència laboral. Les empreses promouen els seus estudis, es presentaran com a futurs ocupadors i proveïdors de la indústria i utilitzen el contacte proper per a la cerca de talents.