20/10/2016

Neix la Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut per promoure la formació dels professionals en aquest àmbit

La Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut, que neix per promoure la formació dels professionals de la salut conjuntament amb la col·laboració d'universitats catalanes, s’ha presentat aquesta setmana a la seu de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears, a Barcelona.

L’acte va comptar amb una conferència magistral que sota el títol “La Recerca Biomèdica: Des de la formació a l’aplicació” va pronunciar el Dr. Manel Esteller, expert en càncer. També va pronunciar unes paraules el Dr. Joaquim Escribano, vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili.

L’Any 2012, l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears va endegar el projecte de creació de la Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut.  La constitució, el passat dia 3 de juny, del seu Patronat, suposa la culminació d’una llarga relació entre l’Acadèmia i les universitats del país. La nova entitat inicia el seu camí amb l’objectiu principal d’esdevenir un referent de primera línia en la formació especialitzada de postgrau, la recerca en formació i l’estudi en l’àmbit de les Ciències de la Salut, integrant el coneixement acadèmic i universitari amb el que prové de la pràctica assistencial i l’exercici de les professions sanitàries.

El vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Joaquim Escribano, durant la seva intervenció en l'acte de presentació.
El vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Joaquim Escribano, durant la seva intervenció en l’acte de presentació.

La Fundació Institut Interuniversitari InterAc Salut compta amb la participació de la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Vic i la Universitat Autònoma de Barcelona com a patrons.

L’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears és una entitat fundada l’any 1872, amb personalitat jurídica oficialment reconeguda, i constitueix una tribuna i un  lloc de reunió dels professionals de la salut de Catalunya, Balears, València i Andorra. És una institució independent al servei del país i no vinculada a cap organisme oficial.

La seva finalitat és fomentar l’estudi i el conreu de les ciències de la salut en tots els seus aspectes: humà, tècnic, social i cívic, tant en el seu vessant assistencial com docent i d’investigació.