23/06/2023

Els nous contractes predoctorals de la URV tornen a tenir una durada de quatre anys

La convocatòria del programa Martí i Franquès per al curs 2023-24 ja incorpora aquesta novetat

Les persones amb un contracte predoctoral de la Universitat Rovira i Virgili tindran un contracte de quatre anys de durada a partir del curs 2023-24, un any més que els contractes que es feien fins ara. Així, el programa Martí i Franquès que convoca la mateixa Universitat ja inclou el quart any d’aquest cicle en la convocatòria publicada aquest 2023, el termini de la qual finalitza avui.

D’altra banda, la Universitat ha assumit la matrícula de doctorat dels investigadors predoctorals del programa Martí i Franquès que van iniciar el seu contracte amb el curs molt avançat i que han necessitat una matrícula addicional.

A banda de l’exempció de matrícula, les persones que tenien el contracte predoctoral del programa Martí i Franquès vigent durant els primers mesos de la pandèmia per COVID van obtenir una pròrroga de cinc mesos.

El doctorat és la formació universitària de més alt nivell, que té com a finalitat obtenir una formació de tercer cicle especialitzada, orientada a l’adquisició de les competències i les habilitats relacionades amb la recerca científica de qualitat. Els programes de doctorat ofereixen formació per poder iniciar la carrera investigadora a les universitat i institucions de recerca o a l’empresa i finalitzen amb la presentació de la tesi doctoral.

La durada dels doctorats prevista per la llei vigent és de tres anys a temps complet, i de cinc anys si es realitza a temps parcial.