26/12/2014

Nova edició del Curs Sommelier Professional

La URV ha organitzat una nova edició del curs, adreçat a tots els que es vulguin especialitzar en el món dels vins i la sommelieria. El curs comença el 12 de gener

El curs vol donar resposta a la necessitat del sector de la restauració i comercialització de vins i licors de disposar de persones expertes qualificades.

Es facilitaran eines i coneixements necessaris per: planificar establiments, àrees o departaments de servei i/o comercialització de begudes, vins i licors; organitzar els processos d’aprovisionament i compra; gestionar la correcta conservació dels vins i begudes; elaborar i dissenyar cartes de begudes, vins i licors, relacionant-les amb ofertes gastronòmiques; i realitzar el servei de begudes vins i licors, assessorant als clients. El curs inclou la realització de pràctiques en hotels i restaurants.

En total són 300 hores lectives entre teoria i pràctiques repartides en dos anys, amb una durada semestral. Les classes s’imparteixen cada dilluns, de gener a juny. En la part teòrica, s’assoleix una bona base en enologia, i viticultura, que són els punts forts de la Facultat d’Enologia, amb una àmplia gamma de matèries necessàries per adquirir coneixement i nivell pera exercir de sommelier: geografia vitivinícola nacional i internacional, destil·lats, productes, gestió, servei, etc. Aquesta formació es complementa amb tallers de degustació de diferents varietats i zones vinícoles.

Les pràctiques comprenen visites a empreses agroalimentàries, cellers, fires,.. etc. així com estades reals en restaurants practicant les funcions de sommelier.

Les persones interessades en la formació de sommelier poden trobar informació sobre la inscripció i continguts del curs aquí.

El 17 de novembre passat va tenir lloc a la Facultat d’Enologia el lliurament dels diplomes de la sisena edició del curs Sommelier Professional, que es va desenvolupar durant els anys 2013 i 2014, i que van seguir 18 estudiants. En el decurs de l’acte, la sommelier de Monvínic, Isabelle Brunet, va impartir la conferència “L’esperit i la mentalitat del sommelier”.