28/06/2017

Un URV Summer Camp 2017 renovat, per a nens i adolescents

La 10a edició del Campus d'Estiu de la URV es fa del 26 de juny al 28 de juliol

Els esports són una de les activitats preferides pels participants.

250 nens i nenes fills del personal de la URV, alumnes de l’escola de Pràctiques i externs participen al URV Summer Camp 2017, que ha començat el 26 de juny i finalitzarà el 28 de juliol. URV Summer Camp està dirigit a nens i nenes i adolescents, d’entre quatre i quinze anys. Enguany aquesta iniciativa ha arribat a la 10a edició, i en aquest temps ha anat evolucionant i millorant en la seva realització. Aquest estiu s’ha renovat, d’acord amb les peticions d’altres anys dels mateixos usuaris i la planificació dissenyada des del Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària (SACU) de la URV.

Els 25 monitors que acompanyen i supervisen són estudiants de la URV, que dinamitzen les activitats dels infants i joves, amb la transmissió d’uns valors i coneixements pròpiament universitaris per contribuir a una millora en la seva formació integral.

Les activitats del Summer Camp for Kids ja han començat.

D’acord amb la renovació, els petits i joves usuaris s’han pogut inscriure a quatre modalitats diferents:

• Summer Camp for kids, de quatre a sis anys: es dediquen al joc, els valors educatius, tallers d’emocions, contes i aventures, tallers manuals, informàtica, cançoner, balls tradicionals, iniciació a l’esport i a la piscina petita.
  • Sport Summer Camp, de set a quinze anys: fan piscina, pràctica de diferents esports, coneixement de les regles i normatives pròpies de cada esport, torneigs interns i miniolimpíades.
  • Dance Summer Camp, de set a quinze anys: fan dansa, gimnàstica artística, ball, expressió corporal, música, coreografies, cant, instruments i zumba.
  • Creative Summer Camp, de set a quinze anys: es dediquen a tallers creatius, dibuix, pintura, tecnologia, informàtica, teatre i circ.

Totes les modalitats tenen una introducció al vocabulari específic en anglès. Cada setmana de les cinc que dura el URV Summer Camp, el centre d’interès al voltant del qual s’organitzen les activitats són els cinc àmbits dels estudis de grau de la URV: Ciències, Ciències de la Salut, Ciències Socials i Jurídiques, Arts i Humanitats i Arquitectura i Enginyeries. Els continguts d’aquestes activitats s’adapten a l’edat dels participants.

El Camp es centralitza al pavelló esportiu cobert de Sescelades, plenament condicionat per a la pràctica esportiva, i en el qual poder realitzar diverses activitats i tallers. També es compta amb una sèrie d’aules i sales de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, com la sala de Psicomotricitat de la Facultat, i es fan activitats a alguns espais i aules de l’escola de Pràctiques. El Camp ofereix també servei de menjador i un servei d’acollida matinal.

Els més petits ja han pogut disfrutar de l’aigua.

A part de les activitats diàries, també s’organitzen activitats extraordinàries i sortides o excursions, per fer el URV Summer Camp més divertit. Hi ha previstes les festes de l’aigua, miniolimpíades, karaoke i festivals o gincanes. Quant a les sortides, es farà un tomb per la Part Alta de Tarragona amb visita al rectorat, una sortida a la platja del Miracle, un viatge amb el trenet turístic, un passeig-descoberta del campus Sescelades i una excursió al Pont del Diable.

Al setembre s’ofertarà una setmana de continuïtat (del 4 al 8 de setembre) i les inscripcions començaran el proper 1 de juliol.