10/03/2017

Noves músiques: creació i retorn, amb el pianista Matthew Odell

El pianista nord-americà va protagonitzar un concert amb la professora M. Rosa Tamarit durant la seva estada acadèmica a la URV

Un moment de l'actuació de Matthew Odell i Rosa Tamarit.

Del 8 al 13 de març el Dr Matthew Odell ha estat a la Facultat de Lletres com a artista convidat pel Laboratori d’Antiga Lettere in Musica, del Departament d’Història i Història de l’Art.  És un reconegut pianista, coach de cantants, doctor i professor a una de les institucions musicals més prestigioses del món, la Juilliard School de Nova York. Destaca pel seu compromís amb la creació contemporània i el seu públic, i és fundador del Hampton Trio.

En aquestes jornades universitàries i amb la seva presència, es volia establir ponts entre la creació contemporània, les noves formes de performativitat musical i el constant esperit de retorn, que ha estat sempre motor d’inspiració. I compartir-ho amb els estudiants del màster  de Música com a Art Interdisciplinària (UB-URV) i del doctorat en Estudis Humanístics.

El dijous 9 de març el professor convidat i M. Rosa Tamarit, soprano, docent de la URV i directora del Laboratori d’Antiga, amb una llarga trajectòria en el món musical, han protagonitzat un concert a l’Aula Magna del campus Catalunya. Han interpretat obres de J.S. Bach, Frederic Mompou, Michel Merlet i Cesar Frank.

El divendres 10 Matthw Odell ha conduit un seminari i una Masterclass amb els doctorands de música, on ha parlat del compositor francès Olivier Messiaen (1908 -1992) amb el qual se sent molt identificat i li ha dedicat moltes investigacions, aportant detalls i materials inèdits de gran valor documental. A la sessió han intervingut Ona Cardona, Lluïsa Espigolé i Anna Ollet. Les traduccions a l’anglès han anat a càrrec de M. Teresa Velasco i Jorge Pérez ha moderat les diferents intervencions.

Matthew Odell i els alumnes, durant la classe magistral.

El dissabte 11 de març al vespre el Foment Vilanoví li ofereix una recepció, a Vilanova i la Geltrú, i el diumenge 12 l’ha convidat l’Associació de la Música de Mollerussa a oferir un recital al Centre Cultural de Mollerussa. El dilluns 13 condueix el Taller de Creació del Màster Interuniversitari en Música com a Art Interdisciplinària, a la Facultat de Geografia i Història de la UB.