20/11/2018

L’ONG Open Arms protagonitza el Dia Universal dels Drets de l’Infant a la URV

El metge Jesús Gálvez relata la seva experiència durant els rescats al Mediterrani i reivindica la situació dels nens refugiats

La conferència del metge Jesús Gálvez va omplir la sala d'actes de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.

L’ONG Open Arms ha estat la protagonista de la commemoració del Dia Universal dels Drets de l’Infant que es va fer el 19 de novembre a la URV, on el metge Jesús Gálvez ha explicat en primera persona els rescats en els quals ha participat al mar Mediterrani. En la conferència “Open Arms, l’esperança de milions d’infants”, Gálvez va fer palesa la situació d’extrema urgència que viu el Mediterrani i va reivindicar la situació dels infants refugiats, que són una part important de les persones rescatades. És la tercera edició d’aquesta jornada commemorativa que organitza anualment el Departament de Pedagogia, de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

Jesús Gálvez és metge de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona i voluntari d’Open Arms, que té la missió de rescatar del mar a totes les persones que intenten arribar a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa. Va relatar la realitat dels infants que creuen el Mediterrani, que és la frontera més mortífera. Només al 2018 s’han trobat 2.054 persones mortes. Open Arms ha rescatat 26.674 persones amb la missió “Mediterrani” i 32.573 més amb la missió “Lesbos”. Imatges enregistrades durant els rescats van donar suport visual a les paraules de Gálvez, evidenciant el calvari que passen les persones que decideixen creuar el Mediterrani per tenir una vida segura.

Estudiants i professorat de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia van omplir la sala d’actes del centre per escoltar al metge Jesús Gálvez. També hi van participar les professores Conxa Torres i Carme García, i la tècnica de la URV Solidària, Inés Solé, que van destacar la importància de vetllar pels drets dels infants. A més de la conferència, la Facultat commemora el Dia Universal amb una exposició sobre els drets dels infants que es pot veure fins al 23 de novembre a l’entrada del centre. L’exposició ha estat cedida per la conselleria de Joventut i Cooperació de l’Ajuntament de Tarragona.