27/06/2019

El personal de 6 universitats europees s’ha format sobre internacionalització amb un projecte coordinat per la URV

Tindrà continuïtat amb l'oferta de cursos de formació sobre el tema a demanda de les universitats

Marina Casals, cap del Centre Internacional de la URV, durant la conferència final del projecte SUCTI.

La millora de la competència intercultural del personal que treballa a la universitat, l’increment de coneixements sobre internacionalització, una millor actitud envers aquest tema i, sobretot, una mentalitat més oberta són els resultats del projecte Systemic University Change Towards Internationalization (SUCTI), que ha coordinat la URV. Les activitats formatives que s’han dut a terme han arribat a 258 treballadors de sis universitats europees i han aconseguit millorar les competències del personal per atendre millor el públic internacional i obrir la pròpia institució al món.

Avui dijous, els membres del consorci del projecte SUCTI i altres institucions (60 persones en total) s’han trobat a la URV per presentar els resultats a la comunitat universitària i proposar la continuïtat de la formació sobre internacionalització un cop finalitzat el projecte. Així, s’està treballant per disposar d’una oferta formativa de 15 hores sobre internacionalització que s’imparteixi a demanda de les universitats.

La formació als treballadors de les universitats, que ha estat l’element central del projecte, s’ha dut a terme des de 2016 en dues fases: la primera, de formació de formadors, i en la segona, aquest personal va formar els propis companys de les institucions sòcies, fins arribar a les 258 persones. Per avaluar l’impacte, es va fer una enquesta als participants abans de les sessions, una immediatament després i una tercera al cap de quatre mesos.

Uwe Brandenburg, del Global Impact Institute, ha explicat en aquesta reunió a Tarragona que el projecte ha aconseguit “una actitud significativament millor sobre la internacionalització” en les persones formades. Així, el resultat més rellevant, a causa de la dificultat de canviar els trets de personalitat, és la major actitud receptiva sobre la internacionalització, que va incrementar del 3,54 sobre 5 al 3,87. La competència intercultural també ha millorat, del 3,84 al 4,08 sobre cinc, com també ho ha fet el coneixement sobre la internacionalització (de 2,87 a 3,68 sobre 5) i l’actitud (de 3,95 a 4,07).

Això ha permès canviar algunes dinàmiques a les institucions participants, així com també ha incentivat la millora d’alguns serveis, que ara estan més pensats per atendre el públic internacional.

Les institucions sòcies del projecte SUCTI són la pròpia URV, Università Cattolica del Sacro Cuore (Itàlia), Universitat Politècnica de Catalunya, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polònia), University of Porto (Portugal), Justus-Liebig-Universität Giessen (Alemanya), EAIE i Global Impact Institute. Els materials de formació que s’han desenvolupat al llarg de la vida del projecte, entre 2016 i 2019, es poden trobar al web.

La reunió d’avui és una de les activitats que es fan durant la Setmana Internacional de la URV, que acaba demà divendres.