28/07/2020

Lliurats els premis del Concurs Literari de Sant Jordi del Campus Extens de Santa Coloma de Queralt i l’Associació de Joves Queractiu

Els guanyadors són Sira Martínez, Maria Ferran, Jaume Martell, Antoni Rius i Ricard Sanchís

Guardonats del Concurs Literari de Sant Jordi coorganitzat per la seu del Campus Extens de la Universitat Rovira i Vigili a Santa Coloma de Queralt i l’Associació de Joves Queractiu.

El dia 23 de juliol es va fer el lliurament de premis del concurs literari coorganitzat per la seu del Campus Extens de la Universitat Rovira i Vigili a Santa Coloma de Queralt i l’Associació de Joves Queractiu al Pati del Castell. L’acte, que va tenir lloc el dia en què oficialment i extraordinàriament se celebrava la diada de Sant Jordi, va revelar els guanyadors d’uns premis que es van pensar i organitzar per combatre el tedi i l’aïllament del confinament provocat per la COVID-19. En total es va presentar 36 obres a concurs, distribuïdes en 3 categories diferents.

En la categoria A, per a nois i noies de 7 a 12 anys, van ser 16 les obres presentades. La guanyadora va ser Món, de Sira Martínez Armesto, que va rebre un premi únic d’un lot de llibres gentilesa de l’Associació Juvenil Queractiu.

La categoria B la formaven alumnes d’ESO, d’edats entre els 13 i 16 any. El premi, un lot de productes de la Botiga URV valorat en 50€ gentilesa del Campus Extens, va anar a parar a Maria Ferran Comaposada pel seu escrit El mar.

En la categoria de majors de 16 anys es van presentar 14 treballs. El primer premi va ser per l’obra Fàtima l’esclava, de Jaume Martell Gassó, dotat amb 200 €; el segon per La j, a la t, d’Antoni Rius Carrasco, dotat amb 100€, i el tercer per l’obra Dos, de Ricard Sanchís, dotat amb 50€. Els tres premis d’aquesta categoria van anar a càrrec del Campus Extens de la URV.

A més, fruit de les gestions realitzades des de la seu del projecte a Santa Coloma de Queralt durant l’acte es va donar a conèixer que els treballs guanyadors seran publicats en un volum recopilatori de “textos confinats” que està preparant el Consell Comarcal de la Conca de Barberà i que es publicarà en els propers mesos.

Aquesta activitat, com tota la programació realitzada al llarg del curs a les 14 seus del Campus Extens de la URV, va comptar amb el suport de la Diputació de Tarragona.