04/07/2022

Professionals de 8 països validaran els materials formatius d’un projecte europeu que millora la formació al sector immobiliari i de l’habitatge

Ho faran duran el curs d'estiu "Housing+" de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV

Participants a la sessió inaugural.

La formació i la internacionalització són dos dels pilars de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV. Del 4 al 8 de juliol el curs aquests dos elements es fusionen en una formació transnacional de professionals immobiliaris vinculada a temàtiques com l’habitatge assequible, les tinències de propietat, la tecnologia, les ciutats i el territori.

La Càtedra UNESCO d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili va ser escollida a l’any 2020 per liderar el projecte europeu Erasmus+: “Bridging the gap in housing studies” (Housing+). L’objectiu d’aquest projecte és millorar la formació acadèmica al sector immobiliari i de l’habitatge entre professionals, responsables de política d’habitatge i estudiants de postgrau mitjançant materials formatius amb un contingut interdisciplinari i internacional.

Participants de diferents països

Aquest curs internacional comptarà amb més de 40 participants, entre estudiants i experts, d’Irlanda, Polònia, Alemanya, Colòmbia, Luxemburg, Xina, Bèlgica i de diverses parts d’Espanya. Els seus perfils són diversos però tots ells vinculats a diferents sectors de l’habitatge: agents immobiliaris, estudiants, tècnics d’oficines públiques d’habitatges, tercer sector, etc. Per tant, hi haurà no només un intercanvi de polítiques d’habitatge des de la perspectiva dels diferents països sinó també les diferents perspectives de diferents sectors de l’habitatge implicats des d’agents immobiliaris, notaris, registradors de la propietat, entre d’altres.

Co-creació i visites a diferents municipis de la província de Tarragona

Els curs s’estructura en sessions matinals de co-creació amb estudiants i professionals per validar els materials formatius del projecte Housing plus com són:

• Un curs virtual en el sector de l’habitatge: “European Housing Studies (EHS) Course”. Una guia per incorporar la gamificació en el sector de l’habitatge.
  • Un joc de cartes virtual  per poder posar en pràctica els continguts i conèixer les conseqüències de les decisions des de diversos punts de vista (consumidors, professionals immobiliaris i responsables polítics).
  • El primer manual transnacional sobre estudis de l’habitatge: “Introduction to European Housing Studies”.
  • Nou vídeos didàctics de formació en materia d’habitatge.
  • El disseny d’una guia  sobre què implica viure en propietat horitzontal a Europa.

A les tardes es portaran a terme diferents ponències sobre temàtiques vinculades a l’habitatge: habitatge assequible, professionals implicats, tinences de l’habitatge, propietat i tecnologia i habitatge, ciutat i territori. Aquest curs internacional no només tindrà un contingut teòric sinó que es faran visites a diferents municipis de la província per tal de que els professionals i responsables locals puguin explicar als participants la seva visió del seu municipi tant a nivell d’urbanisme com de polítiques d’habitatge. Acolliran subseus del Curs els municipis de Reus, Tarragona, Cambrils, Altafulla i Espluga de Francolí.