04/11/2020

Un projecte en què participa la URV promou la cooperació entre museus de l’Euroregió Pirineus Mediterrània

Gestors culturals i universitats analitzaran la relació entre l'educació i els museus aquest 5 i 6 de novembre en un seminari obert

El projecte en què participa la Càtedra UNESCO de Diàleg Intercultural a la Mediterrània posa en relació universitats i gestors culturals i de museus d'història de diferents ciutats. FOTO: Wikimedia, Maria Rosa Ferre.

“Realitat museística i diàleg euroregional” és un projecte en què hi participa la URV que té per objectiu promoure el treball conjunt entre museus de l’Euroregió Pirineus Mediterrània amb característiques comunes, des de la connexió d’eines tècniques fins a la difusió. Acadèmics de les universitats participants i gestors de museus elaboraran un document de propostes per a les administracions públiques que potenciïn la col·laboració entre els àmbits acadèmic, museístic, cultural i educatiu.

Amb aquesta finalitat dijous 5 i divendres 6 de novembre se celebra un seminari a distància gratuït i obert a gestors i acadèmics sobre els museus d’història de les ciutats, els museus d’etnologia i el paper que hi té l’educació. Tant el seminari com el projecte és liderat per la Universitat de les Illes Balears, que integra el consorci junt amb la Universitat Rovira i Virgili, a través de la Càtedra UNESCO de Diàleg Intercultural a la Mediterrània, la Universitat de Perpinyà Via Domitia, l’Ateneu Barcelonès, i la contribució del Departament de Turisme i Esport del Consell de Mallorca i de l’Ajuntament de Palma.

Amb el treball conjunt de professorat universitari, personal de museus, gestors culturals i societat civil s’espera arribar a crear instruments de gestió i difusió conjunta dels museus de l’Euroregió. El projecte “Realitat museística i diàleg euroregional” està recolzat per l’Euroregió Pirineus Mediterrània en la convocatòria de projectes Cultura 2019.