21/07/2022

El projecte de virtualització del laboratori de Ciències de l’Enginyeria Química, premiat en un congrés d’innovació docent

La plataforma d'experimentació virtual simula un reactor per trobar la llei de reacció

L'estudiant Marc Arenas amb el pòster premiat al VI Congrés d'Innovació Docent en Enginyeria Química.

El VI Congrés d’Innovació Docent en Enginyeria Química celebrat a la Universidad Complutense de Madrid ha atorgat el tercer premi al pòster presentat per l’estudiant del grau en Enginyeria Química, Marc Arenas, i el professor del Departament d’Enginyeria Química, Ioanis Katakis sobre el projecte de virtualització del laboratori de Ciències de l’Enginyeria Química per a la seva integració a l’entorn virtual professional de l’ETSEQ, VIRLABEQ.

Es tracta d’una plataforma d’experimentació virtual que simula un reactor per trobar la llei de reacció. Permet que els estudiants triïn les condicions d’operació, entrades i tipus de reactor. Els estudiants han de dissenyar l’experiment i analitzar les dades cinètiques i termodinàmiques obtingudes virtualment. Com que la plataforma no permet el tractament de dades, els estudiants desenvolupen les competències relacionades amb la cinètica química, el càlcul, mètodes numèrics, estadística i termodinàmica.

El professorat que ha impulsat aquest projecte d’innovació docent són Azael Fabregat, Xavier Farriol, Alberto Fernández, Josep Font, Marta Giamberini, Joan Herrero, Laureano Jiménez, Fèlix Llovell, Maite Novo, Jordi Pallarès, Clara Salueña, Frank Stüber i Anton Vernet, amb la coordinació de Ioanis Katakis.