09/02/2018

Prorrogat el conveni entre empreses, URV i Consell Comarcal de l’Alt Camp per promoure l’educació ambiental a les escoles

Les activitats arribaran a 250 alumnes de 10 centres educatius de l'Alt Camp aquest curs

Una de les activitats del projecte APQUA.

El Consell Comarcal de l’Alt Camp, les empreses Europastry, SA; Kellogq Manufacturing España, SL; Valls Química, SA; SCA Hygiene Products, SL, i Gomà-Camps, SAU, i la Universitat Rovira i Virgili (projecte APQUA) han signat aquest divendres, 9 de febrer de 2018, a la seu del Consell Comarcal a Valls la pròrroga del conveni de col·laboració per promoure activitats d’educació ambiental a la comarca de l’Alt Camp.

L’objectiu d’aquesta col·laboració, iniciada l’any 2001, és portar a terme actuacions per la promoció d’activitats de sensibilització i d’educació ambiental, tant en un vessant tècnic i d’informació pública com d’educació escolar. La col·laboració amb les entitats i empreses implicades en el projecte és anual, amb la possibilitat que se n’hi adhereixin de noves, i s’acorden un seguit d’activitats que es portaran a terme durant aquell curs escolar als centres educatius.

Un moment de la signatura del conveni entre el Consell Comarcal de l’Alt Camp, les empreses i la URV per a l’execució d’activitats d’educació ambiental.

Durant el curs 2016-2017, les activitats que s’han dut a terme són el subministrament de material experimental a diversos centres educatius, i el seguiment, suport i formació de professorat per la utilització d’aquest material; la realització de tallers d’activitats experimentals a les aules i de dues visites d’escolars a la planta de SCA Hygiene Products, SL, a Puigpelat. S’han beneficiat de les activitats un total de 267 alumnes de 8 centres educatius de la comarca de l’Alt Camp.

Per al curs escolar 2017-2018, les activitats previstes són les mateixes que les realitzades al curs anterior, però destinades a alumnes d’altres centres educatius de la comarca. Concretament, durant aquest curs es preveu que es beneficiïn de la col·laboració al voltant de 250 alumnes de 10 centres educatius de la nostra comarca. Com a novetat les activitats d’enguany es contemplaran dins del marc d’actuació de l’Alianca STEM.

L’Aliança STEM és una iniciativa de cooperació entre el sector educatiu, el sector d’universitats i recerca i el sector productiu que té per objectius generals estimular entre els escolars l’increment de vocacions i l’atracció de talent cap al sector STEM, fomentar l’excel·lència i la responsabilitat en l’ensenyament i la R+I, i la millora de la competitivitat del territori.

El Consell Comarcal de l’Alt Camp, la Universitat Rovira i Virgili i la Fundació URV consideren que sense la implicació i participació de les empreses col·laboradores no seria possible portar a terme aquest projecte que permet que els alumnes de la l’Alt Camp rebin una formació basada en criteris tecnològics i de sostenibilitat.