26/06/2018
Publicacions URV està entre les editorials de més prestigi en l’àmbit d’Antropologia
Un estudi del Grup d’Investigació sobre el Llibre Acadèmic del CSIC situa en dotzena posició a l'editorial de la URV i en tretzena la col·lecció Antropologia Mèdica
Un estudi del Grup d’Investigació sobre el Llibre Acadèmic del CSIC situa en dotzena posició a l'editorial de la URV i en tretzena la col·lecció Antropologia Mèdica
El Grup d’Investigació sobre el llibre acadèmic (ILIA), que depèn del CSIC, ha publicat un informe sobre el prestigi de les editorials de l’Estat que publiquen llibres acadèmics. Entre elles hi ha Publicacions URV, que es troba en la dotzena posició de 23 en el rànquing de col·leccions acadèmiques més prestigioses en l’àmbit de l’Antropologia, en l’apartat d’Humanitats i Ciències Socials. En el rànquing específic de col·leccions acadèmiques d’Antropologia, la col·lecció d’Antropologia Mèdica, que dirigeix el professor Josep Maria Comelles i que edita Publicacions URV, es troba en la tretzena posició de 23.
La col·lecció Antropologia Mèdica ja compta amb 26 títols a l’abast del públic i és fruit del treball de Publicacions URV, el Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social i el Centre de Recerca en Antropologia Mèdica (MARC). De fet, l’Antropologia ha estat una de les àrees de coneixement amb què ha crescut el catàleg de Publicacions URV. Tant és així que el primer llibre publicat a la col·lecció Recerca al 2006 va ser Pagesos en un món de canvis, de la professora Montserrat Soronellas.
L’Estudi qualitatiu de les Editorials Acadèmiques: la percepció de la comunitat científica espanyola, fet entre setembre de 2017 i març de 2018, actualitza les darreres dades disponibles, que eren de 2014. Des d’aleshores, Publicacions URV ha estat inclosa en un dels rànquings que determina el prestigi de les editorials espanyoles per disciplines acadèmiques. Els resultats de l’informe s’inclouran en l’índex Scholarly Publishers Indicators (SPI), un sistema d’informació que ofereix indicadors relacionats amb les editorials científiques i que serveixen de referència en els processos d’avaluació.
L’estudi té per objectiu formalitzar el coneixement sobre la qualitat de les editorials acadèmiques, tant espanyoles com estrangeres, i s’ha basat en un qüestionari fet a professors universitaris.