03/07/2025
Remar per liderar: una jornada inèdita de formació estratègica a Cambrils per al professorat de la URV
Un grup de 24 docents lectors de tots els àmbits de coneixement participen en una jornada innovadora en el marc del programa de Formació d’Aprofundiment Docent

Un grup de 24 docents lectors de tots els àmbits de coneixement participen en una jornada innovadora en el marc del programa de Formació d’Aprofundiment Docent
Un grup de 24 docents lectors de tots els àmbits de coneixement de la URV van participar en una jornada formativa innovadora a Cambrils, en el marc del mòdul “Habilitats de gestió i transferència” del programa de Formació d’Aprofundiment Docent (FAD). La proposta va combinar formació teòrica amb una activitat de team building basada en el rem, esdevenint una experiència pionera dins de l’àmbit universitari català.
La jornada, organitzada per l’Institut de Ciències de l’Educació, va començar al Port de Cambrils, on els docents van remar en equip gràcies a la col·laboració del Club Rem Cambrils, tot treballant habilitats com el lideratge compartit, la coordinació, l’escolta activa i la confiança col·lectiva. L’activitat va esdevenir una metàfora viva de la gestió col·laborativa i l’alineació d’objectius dins els equips docents i de recerca.
Tot seguit, la formació va continuar a l’Ateneu de Cambrils amb una sessió sobre coordinació i lideratge d’equips, conduïda per la formadora i consultora Anna Morros, i va finalitzar amb un anàlisi d’experiències de gestió acadèmica després de dinar.
El professorat va valorar molt positivament la jornada, destacant-ne el caràcter transformador i l’oportunitat de reflexionar sobre noves formes de lideratge dins la universitat.
Aquesta jornada forma part del programa FAD (Formació d’Aprofundiment Docent), un itinerari obligatori per a tot el nou professorat lector de la URV, en consonància amb el que estableix la LOSU (Llei Orgànica del Sistema Universitari) en relació amb la formació docent contínua com a part essencial de la carrera acadèmica. Dissenyat com a continuació de la Formació Inicial Docent (FID), el FAD pretén garantir el desenvolupament professional del professorat universitari a través de mòduls pràctics i innovadors, alineats amb els criteris de qualitat docent del Marc de Desenvolupament Acadèmic Docent (MDAD).
Més notícies de: Institut de Ciències de l’Educació (ICE)
