17/02/2022

El rol de l’hidrogen verd en la transició energètica centra les XV Jornades sobre Química Verda

Les jornades permeten als estudiants participar en els debats sobre el futur professional en aquest àmbit

Un moment de la quinzena edició de les Jornades sobre Química Verda.

Les XV Jornades sobre Química Verda, que han tingut lloc entre el 14 i el 17 de febrer a la Facultat de Química de la URV, s’han centrat en el rol de l’hidrogen verd en la mitigació de la petjada climàtica. Les jornades se celebren anualment i s’adrecen als estudiants de grau amb l’objectiu de treballar els coneixements relacionats amb la química verda i participar en debats sobre el futur professional en aquest àmbit.

A través de conferències, tallers i taules rodones, en l’edició d’enguany s’hi ha tractat la incidència de l’H2 en la descarbonització, ja sigui directament o en forma de combustibles derivats o en el transport pesat i de llarga distància, i també en la producció d’adobs, on continuarà essent essencial. A més a més, l’H2 també participarà en l’emmagatzematge d’energia en la futura electricitat subministrada a partir de fonts renovables. Europa preveu que el 2050 el 25% de l’energia passi a través del H2 verd.

L’acte d’inauguració va comptar amb la conferència “Artificial Photosynthesis: from H2 and CO2 to green fuels”, a càrrec de Sergio Fernández, investigador de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

El dia central de les Jornades sobre Química Verda va començar amb la participació de les empreses del sector, que van desplaçar-se a la Facultat a impartir una xerrada. Les empreses participants d’aquesta edició han estat Messer Ibèrica, amb la intervenció de Jordi Soler, responsable de Desenvolupament i Negoci de l’H2, i Repsol Química, amb la intervenció d’Enedina Espallargas, gerent de Medi Ambient de l’empresa i alumni de la Facultat de Química. Després de les seves exposicions es va establir una tanda de preguntes i debat amb els estudiants participants de les Jornades.