05/06/2023

Silvia De la Flor és reelegida directora del Departament d’Enginyeria Mecànica

Es proposa enfortir les línies i grups de recerca, la captació de talent postdoctoral, explorar la possibilitat d'impulsar un grau dual en enginyeria mecànica i actualitzar les intal·lacions docents

Silvia de la Flor, directora del Departament d'Enginyeria Mecànica i comissionada per l'Optimització de Processos al Consell de Direcció de la URV.

Silvia De la Flor ha estat escollida de nou directora del Departament d’Enginyeria Mecànica (DEM) aquest 2 de juny amb 30 vots favorables dels 34 emesos pel Consell de Departament. De la Flor continua quatre anys més al capdavant del departament, com també Genaro González com a secretari.

Silvia De la Flor és doctora enginyera industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i professora Titular d’Universitat de l’àrea d’Enginyeria Mecànica de la URV des de 1994. Com a membre del Grup de Recerca Consolidat Functional and Smart Materials (FuncMat-Poltepo), la seva recerca se centra en la caracterització, modelització i optimització de materials funcionals termostables. Fruit d’aquesta recerca ha dirigit set tesi doctorals, ha publicat més de 85 articles indexats, ha participat en més de 150 congressos nacionals i internacionals i és investigadora principal de diferents projectes de recerca i transferència a la indústria.

La seva docència en grau i màster ha estat sempre relacionada amb la mecànica dels sòlids i la mecànica estructural. Com a membre actiu de diferents projectes d’innovació educativa, el seu interès se centra en la implementació de mètodes d’innovació docent i igualtat de gènere amb finalitats educatives en l’àmbit de l’enginyeria mecànica. Al 2015 va rebre el Premi del Consell Social de la URV i la distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya a la qualitat docent universitària. Com a vocal electa de la Junta del Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya a la demarcació de Tarragona, també està molt involucrada en la relació entre la Universitat i l’empresa, que considera fonamental per orientar i preparar els estudiants per al seu futur professional.

Actualment és membre del Consell de Direcció de la Universitat, com a comissionada per l’Optimització de Processos. Ha estat també secretària de la Facultat d’Enologia (1998-2001), secretària del Departament d’Enginyeria Mecànica (2004-2019) i directora del Departament d’Enginyeria Mecànica (2019-2023).

Per aquest nou mandat es proposa impulsar l’excel·lència en la recerca, la docència i la transferència així com incrementar la visibilitat del departament mitjançant el desplegament del nou Contracte Programa. Concretament, en l’àmbit de la recerca, el seu objectiu és enfortir les línies i grups de recerca consolidades del DEM posant el focus en la captació de talent, principalment postdoctoral.

En l’àmbit de la docència, a més de promoure la millora contínua de la qualitat docent, el DEM vol buscar sinèrgies amb agents externs del territori per explorar la possibilitat d’impulsar un grau dual en enginyeria mecànica.

Pel que fa a la gestió del personal, volen aconseguir un dimensionament equilibrat de la plantilla, reforçant les àrees més deficitàries en personal permanent. De la Flor també es proposa impulsar programes específics de reconeixement i valoració del rendiment i dedicació laboral del personal del DEM.

Pel que fa a la gestió dels recursos econòmics i materials, el seu principal repte és l’actualització i modernització eficient de l’equipament i les instal·lacions dels laboratoris docents.