20/04/2023

Susana Borràs, nomenada representant de la Comissió Mundial de Dret Ambiental

Susana Borràs, professora agregada del Departament de Dret Públic de la URV

Susana Borràs, professora de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals del Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili, ha estat nomenada representant de l’Estat a la Comissió Mundial de Dret Ambiental. Aquest càrrec tindrà vigència fins al 2025 i el compartirà amb Esteban Morelle Hungría, professor de la Universitat Jaume I.

Aquesta comissió forma part de la Unió Internacional de Conservació de la Natura (UICN) i del seu comitè espanyol. La UICN és una unió de membres composada per organitzacions governamentals i organitzacions de la societat civil, i compta amb l’experiència, els recursos i l’abast de més de 1.400 organitzacions membres i les aportacions de més de 17.000 persones expertes. Aquesta diversitat i una extensa experiència converteixen la UICN en l’autoritat mundial sobre l’estat del món natural i les mesures necessàries per salvaguardar-lo.

El Comitè Espanyol de la Unió Internacional de Conservació de la Natura (CeUICN) és l’agrupació d’entitats conservacionistes i administracions públiques en el camp de la protecció de la natura més important de l’estat. El comitè està constituït jurídicament com a associació des del 1989, i l’any 2022 inclou 48 entitats entre ONGs i administracions públiques. Està reconeguda com a Entitat d’Interès Públic.

La seva missió és influir, estimular i donar suport a les societats de tot el planeta, a fi de mantenir la integritat de la natura i assegurar l’ús equitatiu i ecològicament sostenible dels recursos naturals. L’objectiu fonamental és la preservació del patrimoni natural i la diversitat biològica.