21/02/2024
Els estudiants Cristina Jacas i Sergi Sigró guanyen la tercera edició dels premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró
Jacas ha desenvolupat una metodologia per facilitar l'aprenentatge d'idiomes a alumnes amb necessitats educatives especials, i Sigró ha creat una app per a la vigilància de la tortuga babaua a les platges
Jacas ha desenvolupat una metodologia per facilitar l'aprenentatge d'idiomes a alumnes amb necessitats educatives especials, i Sigró ha creat una app per a la vigilància de la tortuga babaua a les platges
Cristina Jacas, pel seu treball de fi de màster, i Sergi Sigró, pel treball de fi de grau, són els estudiants guanyadors de la tercera edició dels premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró, que atorga la URV a través de l’Oficina de Compromís Social. Aquests premis reconeixen els treballs d’estudiants que tracten necessitat real definida conjuntament amb una organització o una entitat social sense ànim de lucre o que formen part dels treballs elaborats a través del Programa Aprenentatge Servei de la Universitat.
L’acte de lliurament, que s’ha fet aquest dimecres a la sala de graus del campus Catalunya, ha servit per posar en valor el compromís social de l’estudiantat de la URV.
Aprenentatge d’idiomes dels alumnes amb necessitats educatives especials
Cristina Jacas ha elaborat el Treball de Fi de Màster “Qualitative case study to discover the most suitable, accessible, and engaging teaching /learning ESL strategies for young adult learners with SEN. Creating a teacher’s guide based on a CALL/MALL approach”, en col·laboració amb la Fundació Onada, en el Màster en Ensenyament i Adquisició de l’Anglès com a Llengua Estrangera. El treball dirigit per la professora Mar Gutiérrez-Colón Plana neix del desig de cercar i analitzar les estratègies d’ensenyament i aprenentatge d’anglès com a llengua estrangera més motivadores, accessibles i apropiades, basades en una metodologia d’aprenentatge de llengües assistida per ordinadors (CALL segons les seves sigles en anglès) i adreçades a joves amb necessitats educatives especials (NEE).
En general al sistema educatiu espanyol, passada l’etapa de l’educació obligatòria, aquells alumnes amb necessitats educatives especials que no segueixen un itinerari dins l’escola d’educació especial es troben amb poques oportunitats formatives, sobretot pel que fa als idiomes. L’aposta per investigar i buscar les metodologies que faciliten l’aprenentatge d’idiomes en un context divers, on hi ha diferents necessitats de suport educatiu, obre la porta a noves oportunitats d’aprenentatge, on el focus és l’alumne. Tal i com explica l’estudiant guanyadora, els resultats són extrapolables a altres continguts, no només lingüístics, a la vegada que millora les competències digitals dels participants, pel treball basat en la metodologia d’aprenentatge de llengües assistida per ordinadors, augmentat així la seva empleabilitat i millorant les seves perspectives laborals.
Una app per a la gestió de la tortuga careta al litoral català
Sergi Sigró Barruz, en col·laboració amb el GEPEC – EdC i la direcció del professor Pere Millán Marco, ha fet el TFG “Desenvolupament d’una aplicació mòbil per a la gestió de la tortuga careta al litoral català”, del grau en Enginyeria Informàtica. Ha desenvolupat una aplicació mòbil per a la conservació i vigilància de la tortuga babaua a les platges de Catalunya després d’analitzar les necessitats de l’entitat en relació amb la conservació de la tortuga babaua.
El projecte utilitza la tecnologia Flutter i Firebase per crear una aplicació accessible i eficaç que permet als voluntaris identificar nius, coordinar esforços i accedir a recursos importants per a la conservació. L’estudiant explica que “l’enfocament pràctic i la col·laboració amb entitats locals han enriquit la meva experiència acadèmica i han anat més enllà de la teoria tradicional. A més, l’ús de tecnologies modernes i sostenibles en l’aplicació reflecteix el meu compromís amb la innovació i el respecte pel medi ambient.”
Els Premis de Compromís Social de la URV porten el nom d’Immaculada Sastre Miró, que va ser la primera coordinadora dels Serveis Socials de Tarragona, i compten amb la col·laboració del Consell Social.
Més notícies de: Programa d'Aprenentatge Servei (APS), reconeixements