17/02/2022

“Tot respira” és la imatge guanyadora del concurs de la Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible

El premi s'ha lliurat durant les XV Jornades sobre Química Verda, que han tractat el paper de l’Hidrogen verd en la lluita contra el canvi climàtic

Guanyadors del XIIè concurs de la Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible amb les imatges premiades.

El lliurament dels premis del XIIè Concurs de Fotografia que cada any convoca la Càtedra DOW-URV de Desenvolupament Sostenible ha tingut lloc aquest dimarts en la inauguració de les XV Jornades de Química Verda organitzades per la Facultat de Química de la URV. El lema d’enguany, tant del concurs com de les jornades, ha estat “Hidrogen (H2) verd, on estem?”.

L’acte d’inauguració va comptar amb la conferència “Artificial Photosynthesis: from H2O and CO2 to green fuels” que va anar a càrrec de Sergio Fernández, investigador de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

El ponent Sergio Fernández impartint la conferència inaugural de les XV Jornades sobre Química Verda.

Durant la jornada es van lliurar els premis del concurs de fotografia, al qual s’hi han presentat enguany 89 fotografies originals. Va anar a càrrec de Yolanda Cesteros, degana de la Facultat de Química, Josep Boronat, Public Affairs & General Services Leader de Dow Tarragona, Joan Güixens, Güixens Fotografia del Vendrell i Òscar Saladié, director de la Càtedra Dow/URV de Desenvolupament Sostenible.

El jurat del concurs, que va tenir en compte la qualitat de les fotografies i el text descriptiu que les acompanyava, va atorgar tres premis: a Elías Sanchis Díaz, estudiant del grau de Medicina, Sira Bò Calaf, estudiant del grau de Química, i Gerard Morell Mesa, estudiant del grau de Química.

El primer premi del XIIè Concurs de Fotografia la Càtedra DOW-URV de Desenvolupament Sostenible ha estat per a Elías Sanchis Díaz, estudiant del grau de Medicina de la URV, per la fotografia “Tot respira”. Ha rebut un certificat i 250 euros. A la imatge, amb la degana de la Facultat de Química, Yolanda Cesteros.
El segon premi del XIIè Concurs de Fotografia la Càtedra DOW-URV de Desenvolupament Sostenible ha estat per a Sira Bò Calaf, estudiant del grau de Química, per la fotografia “Sustentació de l’economia versus el compromís d’un món més sostenible”. Ha rebut un certificat i 150 euros. A la imatge, amb Josep Boronat, representant de DOW a l’acte.
El tercer premi del XIIè Concurs de Fotografia la Càtedra DOW-URV de Desenvolupament Sostenible ha estat per a Gerard Morell Mesa, estudiant del grau de Química, per la fotografia “Energy for life”. Ha rebut un certificat i 100 euros. A la imatge, amb Joan Güixens, de Güixens Fotografia del Vendrell.

La Càtedra Dow/URV de Desenvolupament Sostenible va ser creada l’any 2005 fruit de la voluntat de Dow Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili de socialitzar el coneixement en l’àmbit del medi ambient i la sostenibilitat. Les seves activitats abracen la docència, la recerca, la transferència i la divulgació.

XV Jornades de Química Verda

Les XV Jornades sobre Química Verda han tingut lloc els lloc els dies 14, 15 i 17 de febrer a la Facultat de Química. S’adrecen als estudiants que volen adquirir coneixement relacionats amb la química verda i participar en debats sobre el futur professional en aquest àmbit. L’edició d’enguany s’ha centrat en l’Hidrogen verd pel seu rol en la descarbonització, ja sigui usat directament o en forma de combustibles derivats o en el transport pesat i de llarga distància, on el paper vital de l’hidrogen és cada cop més segur; i també en la producció d’adobs, on continuarà essent essencial. A més a més, el H2 també participarà en l’emmagatzematge d’energia en la futura electricitat subministrada a partir de fonts renovables. Europa preveu que el 2050 el 25% de l’energia passi a través del H2 verd.

El dia central de les Jornades sobre Química Verda va començar amb la participació de les empreses del sector, que van desplaçar-se a la Facultat a impartir una xerrada. Les empreses participants d’aquesta edició han estat Messer Ibèrica, amb la intervenció de Jordi Soler, responsable de Desenvolupament i Negoci de l’H2, i Repsol Química, amb la intervenció d’Enedina Espallargues, gerent de Medi Ambient de l’empresa. Després de les seves exposicions es va establir una tanda de preguntes i debat amb els estudiants participants de les Jornades.