07/10/2024

“Tots som insignificants i, per tant, lliures”

David Aliagas, exresponsable de creixement de BeReal, parla sobre la importància de ser un mateix en el món digital en la inauguració de la Facultat d’Economia i Empresa

David Aliagas, durant la lliçó inaugural de la Facultat d'Economia i Empresa.

David Aliagas, exGrowth Manager (responsable de creixement) de BeReal, ha donat consells als estudiants al voltant de la seva exitosa experiència vital i laboral en l’acte d’inauguració del curs acadèmic 2024-25 de la Facultat d’Economia i Empresa. L’acte ha tingut lloc aquest divendres a l’Aula Magna i també ha comptat amb el lliurament de diversos premis i reconeixements. En una xerrada inspiradora en què ha parlat tant de la seva vida personal com de la seva vida professional, la cara de BeReal a les xarxes socials ha volgut recalcar que tothom és insignificant i, per tant, lliure i que per aquest motiu ningú no hauria de canviar mai la manera de ser pels altres.

Aliagas va créixer a Reus, però va marxar a Londres pels seus estudis universitaris a partir dels quals va trobar una feina a la banca de la capital anglesa. Tot i ser una bona feina, no es tractava de la seva passió. El creador de contingut va quedar fascinat amb l’aplicació de BeReal i va contactar amb els creadors per missatge d’Instagram, però no el van contestar. Era un noi amb bastants seguidors a les xarxes i va aprofitar per penjar un vídeo que ajudaria a portar seguidors a l’aplicació i va tornar a contactar amb l’empresa, sense resposta una altra vegada. El vídeo es va fer viral i finalment va aconseguir que li donessin una oportunitat. No tot va ser fàcil, seguia treballant al banc fins que va decidir deixar-ho i arriscar-se, i després de moltes dificultats va portar l’aplicació fins al més alt nivell, arribant a guanyar el premi “App de l’any” d’Apple. Ara l’aplicació ha sigut venuda i Aliagas està treballant en una nova app que encara no ha desvelat.

Com va fer que BeReal es convertís en un fenomen internacional? Va començar amb poc i va anar escalant. Va ajudar-se del fake hype, fent creure a la gent que l’aplicació ja era important i centrant-se en el que necessitava fer perquè cada país pogués veure les seves necessitats completes i va dirigir la imatge de la marca cap a la seva persona. Tot això han sigut experiències que ha fet servir per donar consells als estudiants de la facultat, com per exemple que a vegades les coses fetes de manera no convencional funcionen millor.

La xerrada d’Aliagas ha omplert de gom a gom l’Aula Magna de la Facultat d’Economia i Empresa.

Durant tota la xerrada ha mencionat diverses vegades la importància de mantenir-se ferm amb com un és de veritat. “És important que hi hagi coses que no canviïn en les nostres vides tot i que nosaltres creixem com a persones”, ha assegurat Aliagas, que ha afegit: “Sigueu persones justes amb vosaltres i amb els altres”.

Temps per als reconeixements

Després de la lliçó, ha tingut lloc l’entrega de premis i reconeixements. Començant pel reconeixement a la trajectòria professional d’Isaac de la Peña Ambite, exalumne de la universitat que treballa en el camp de la inversió de risc en empreses emergents de programari, promovent les millores i la investigació en intel·ligència artificial i en tecnologia digital. Tot seguit, s’ha lliurat el premi Borges International Grup a l’estudiant graduat amb millor expedient acadèmic del curs 2023-24, Laia Palazón, i s’ha fet el lliurament dels premis de la Fundació Mútua Catalana de la Fase Local de la XV Olimpíada d’Economia a l’estudiant Andrea Pajares i al professor Jose Manuel Vila. Finalment, s’ha lliurat el premi Centre de Lectura-Fundació Coll-Urgellès a l’estudiant amb millor nota d’admissió del curs 2024-25, en aquest cas Iker Narváez.

L’acte ha acabat amb unes paraules de la degana, Victòria Sánchez Rebull,  parlant de l’augment de la internacionalització de la Facultat d’Economia i Empresa amb 180 estudiants estrangers representant vint països diferents; de l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, que ha mencionat la construcció d’un pàrquing gratuït per a la Facultat, i finalment del rector, que ha encoratjat els alumnes a aprofitar al màxim el temps a la universitat.

Subscriu-te als butlletins de la URV