03/10/2024

Un braç robòtic i un estudi sobre literatura reben els màxims guardons dels premis URV-Fòrum Trics

La URV reconeix els millors treballs de recerca de batxillerat i cicles formatius amb uns premis als quals s’han presentat mig centenar de projectes

Una imatge dels guanyadors dels premis URV-Fòrum Trics.

La Universitat Rovira i Virgili ha reconegut aquest dimecres els millors treballs de recerca de batxillerat i cicles formatius amb els premis URV-Fòrum Trics. És la contribució de la universitat a una iniciativa del territori, el Fòrum Trics, que vol estimular la creativitat científica dels joves estudiants de la demarcació. També hi participa mitjançant tallers, però aquests premis són el que millor testimonia l’excel·lència del projecte i el que posa en contacte els estudiants de batxillerat i cicles formatius amb la universitat.

Del mig centenar de treballs presentats als premis entre les dues categories, se n’han premiat sis, que reben entre 500 i 1.500 euros d’ajuts de matrícula. El primer premi de la modalitat de Ciències, Arquitectura, Enginyeries i Ciències de la Salut ha estat per al treball “Braç robòtic BCN3D MOVEO”, d’Adrià Teclas Setó, de l’Institut Baix Camp de Reus, mentre que la guanyadora de la categoria d’Humanitats i Ciències Socials ha estat Natán López García, de l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils, pel treball “La casa de Bernarda Alba. De las letras al pentagrama”. Aquesta és la relació completa de premiats:

Modalitat Humanitats i Ciències Socials:

• 1r Premi: “La casa de Bernarda Alba. De las letras al pentagrama”, de Natán López García, de l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils.
  • 2n Premi: “Refugis antiaeris del Camp de Tarragona i la banalització del dolor”, de Vanesa Roca Castaño, de l’Institut Martí l’Humà de Montblanc.
  • 3r Premi: “La literature algérienne francophone. Una réalité mouvante”, de Lydia Rahou, de l’Institut Gaudí de Reus.

Modalitat de Ciències, Ciències de la Salut, Tecnologia i Arquitectura:

• 1r Premi: “Braç robòtic BCN3D MOVEO” d’Adrià Tecles Setó, de l’Institut Baix Camp de Reus.
  • 2n Premi: “Pròtesis Biòniques”, d’Aleix Guerra Anguera, de l’Institut Domènech i Montaner de Reus.
  • 3r Premi: “Biomaterial o bioplàstic?”, d’Anna García Martín-Moreno, de l’Institut Salvador Vilaseca de Reus.
Subscriu-te als butlletins de la URV