07/11/2022

Un infoday sobre l’obtenció de finançament europeu per a intercanvis internacionals i intersectorials reuneix 30 persones

Hi han participat membres de la xarxa Aurora implicats en activitats de recerca i innovació

Infoday MSCA SE
Alguns dels participants a l'Infoday de MSCA Staff Exchanges 2022

La celebració de la jornada ha permès conèixer més a fons la convocatòria Marie Skłodowska-Curie Satff Exchanges (MSCA-SE) per aquest 2022, facilitant la informació i les eines pràctiques perquè els sol·licitants puguin adequar la seva proposta als objectius i requisits d’aquest programa de finançament.

La convocatòria MSCA Staff Exchanges consisteix en desenvolupar projectes de col·laboració sostenibles entre diferents organitzacions del sector acadèmic i no acadèmic (en particular pimes), amb seu a Europa i fora. El personal intercanviat es beneficia de nous coneixements, habilitats i perspectives de desenvolupament professional, mentre que les organitzacions participants augmenten les seves capacitats de recerca i innovació.

La convocatòria MSCA Staff Exchanges 2022 es tancarà el 8 de març. La informació completa es pot consultar al web de la convocatòria.

Aquesta sessió ha tingut lloc el divendres 4 de novembre a les 10.00 h mitjançant la plataforma Teams. Hi han participat 27 persones amb diversos perfils com investigadors, tècnics i gestors de projectes. La majoria procedents de la URV, però també de les altres universitats de la xarxa AURORA.

La primera part, amb una visió general de la convocatòria, ha anat a càrrec de Rodrigo Gutiérrez, cap de sector de gestió de projectes de l’Agència Executiva Europea de Recerca (REA). En la segona part de la sessió, Stefan Stieglitz de la Universitat de Duisburg-Essen ha donat uns consells pràctics sobre el que ells creuen que els hi va funcionar millor per guanyar el seu projecte. Per augmentar l’impacte i l’aplicabilitat, Paolo Grieco de la Universitat Federico II de Nàpols ha exposat el seu cas d’èxit en la convocatòria MSCA RISE de l’anterior programa marc, H2020.

La USPIR, l’organitzadora d’aquesta sessió, és la unitat de la URV que dona suport a la comunitat investigadora en la redacció de propostes per aconseguir el finançament internacional dels seus projectes de recerca.