03/08/2016
Un projecte per fomentar l’orientació professional i acadèmica de l’ETSE, distinció Jaume Vicens Vives
El projecte docent "L’orientació professional i acadèmica a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria. Innovació tecnològica orientada a l’ocupabilitat i al territori“ de la URV, és un dels projectes col·lectius premiats amb la distinció Jaume Vicens Vives 2016 de la Generalitat a la qualitat docent universitària. Els premis, tres d’individuals i quatre de col·lectius, es lliuraran en l'acte d'inauguració de curs de les universitats catalanes, el 7 de setembre
El projecte docent "L’orientació professional i acadèmica a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria. Innovació tecnològica orientada a l’ocupabilitat i al territori“ de la URV, és un dels projectes col·lectius premiats amb la distinció Jaume Vicens Vives 2016 de la Generalitat a la qualitat docent universitària. Els premis, tres d’individuals i quatre de col·lectius, es lliuraran en l'acte d'inauguració de curs de les universitats catalanes, el 7 de setembre
El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir les distincions Jaume Vicens Vives 2016 a la qualitat docent universitària a tres professores i a quatre projectes col·lectius de les universitats catalanes. Els guardonats han estat seleccionats a partir de les propostes fetes pels consells socials de les universitats públiques o òrgans equivalents de les universitats privades.
El projecte “L’orientació professional i acadèmica a l’ETSE. Innovació tecnològica orientada a l’ocupabilitat i al territori”, ha estat seleccionat per la seva innovació en el disseny del pla docent amb la tecnologia com a element de valor afegit i per l’orientació a l’ocupabilitat i al territori. Els professors Teresa Torres, Domènec Puig, Maria Ferré, Àngel Cid, Antoni Martínez i Xavier Vilanova, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i Victòria Fabregat, de la Facultat de Ciències Jurídiques, han presentat una proposta per incorporar a l’assignatura Orientació Professional i Acadèmica, a través de les sessions a l’aula i amb el suport d’un curs MOOC (Massive Online Open Course) sobre estratègies per a la inserció laboral, fusionant els models pedagògics de la virtualitat i la presencialitat.
Es tracta d’un nou pla docent d’aquesta assignatura per sumar la tecnologia, l’ocupabilitat i el territori amb l’objectiu de millorar l’ocupabilitat dels titulats a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Es vol que els estudiants descobreixin els seus interessos i motivacions i, a partir d’aquí, siguin capaços de dissenyar estratègies formatives que els aproparan als seus objectius professionals. L’assignatura s’ofereix als alumnes de primer curs dels graus d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Elèctrica, Enginyeria Telemàtica, Enginyeria Informàtica i en la doble titulació d’Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.
Juntament amb el projecte de la URV la Generalitat ha distingit, com a projectes col·lectius, l’Inspire3’, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Digital de Terrassa, de la UPC; ‘L’avaluació dels aprenentatges’, de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, i ‘L’aprenentatge centrat en l’estudiant’ de la Facultat de Medicina de la UdG.
Pel que fa als premis individuals han estat per a Concepció Amat, del Departament de Fisiologia de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la UB; Maria Jesús Espuny, professora d’Història del Dret i de les Institucions de la Facultat de Dret de la UAB, i Montse Guitert, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, de la UOC. Tots els premis són de 20.000 euros, i s’han de destinar a projectes d’innovació o millora docent.
Més notícies de: premi Vicens Vives, premis