10/11/2015

Un web ofereix dades en obert de l’activitat turística de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre

Tourism Open Knowledge conté 1.500 taules històriques de paràmetres i indicadors turístics des de l'any 2006, al servei del sector turístic, i l'ha desenvolupat el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci amb el suport del Patronat de Turisme de la Diputació

Alícia Orellana, directora tècnica de l'Observatori del Parc, durant la presentació.

Aquest sistema d’informació en línia ofereix més de 1.500 taules estadístiques històriques anuals amb paràmetres i indicadors sobre el sector turístic a Costa Daurada i Terres de l’Ebre. Es tracta d’un web d’accés lliure amb registre previ que, de forma visual, facilita l’accés directe a la informació estadística sobre el turisme a les comarques de Tarragona des de 2006 fins a 2014.

El web s’ha presentat el dilluns 9 de novembre a l’Espai Jaume Ferrer del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya (PCT) a Vila-seca, a una bona representació d’empresaris turístics, patronats de turisme i mitjans de comunicació locals.

Alícia Orellana, directora tècnica de l’Observatori del Parc, ha estat l’encarregada de presentar-lo. Ha explicat que els indicadors s’estructuren en una divisió territorial en les diverses zones turístiques de Costa Daurada i Terres de l’Ebre, que es fan servir habitualment en l’estadística de la destinació.

Els indicadors pertanyen a quatre grans grups: oferta d’allotjaments turístics, macromagnituds de demanda turística i ocupació per conèixer volums i dades de conjuntura, perfils de la demanda per saber com són els turistes, i preus hotelers de la destinació extrets del mòdul E-Preus del sistema Tourism Data System.

Finalment hi ha un bloc amb indicadors de posicionament que permeten comparar Costa Daurada i Terres de l’Ebre amb altres destinacions competidores de Catalunya, amb la resta d’Espanya i a nivell internacional.

Els paràmetres i indicadors disponibles provenen de fonts pròpies de l’Observatori del PCT, a través de les seves operacions dirigides a l’oferta d’allotjament de la zona i a la demanda turística que visita Costa Daurada i Terres de l’Ebre; així com d’altres fonts externes com Idescat i Aena.

Alícia Orellana ha destacat que Costa Daurada i Terres de l’Ebre són unes destinacions avançades a nivell de xifres estadístiques, amb una producció que ja va començar l’any 2001, fruit de la col·laboració del sector privat i el sector públic. Ara es fa un pas endavant, posant a disposició de la societat en general un gran volum d’informació històrica. En aquest sentit, ha recordat que a finals d’octubre, en el Dia Mundial de l’Estadística, l’Organització Mundial del Turisme va reclamar la necessitat que hi hagi més dades estadístiques al sector turístic, fiables i comparables a escala internacional, per tal que es puguin prendre millors decisions en turisme en benefici de tothom.

A la foto, representants de les entitats implicades en el nou sistema.
A la foto, representants de les entitats implicades en el nou sistema d’informació turística.

En l’acte de presentació del web Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha assenyalat que l’eina Tourism Open Knowledge és un bon exemple de participació conjunta dels agents públics i privats per disposar d’informació que sigui útil per al sector.

Josep Anton Ferré, rector de la URV, i Josep Poblet , president de la Diputació de Tarragona, han posat de manifest la importància de dotar de coneixement el model econòmic de les comarques de Tarragona, i de lligar la generació d’aquest coneixement a la generació de valor social i econòmic per als sectors productius, com és el turisme en aquest cas.

Carles Ferrer, vicepresident de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona, ha destacat que els establiments turístics, allotjaments, comerços, restauració, serveis, necessiten cada vegada més eines d’informació perquè s’han d’especialitzar i tenir informació de la situació actual per tal de poder prendre decisions per al futur. Per això, ha dit, Tourism Open Knowledge és una eina molt útil. A més ha assenyalat que tenir aquesta informació és el que diferencia la destinació tarragonina d’altres destinacions competidores.

Accés:

Tourism Open Knowledge

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Comenta

*