26/10/2021

Una jornada aborda la importància de l’hidrogen verd per a la mobilitat sostenible

L'acte que organitza la Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial s'emmarca en l'aposta de la Universitat per aquesta tecnologia clau en la recuperació econòmica i la transició energètica, i compta amb la participació de la Vall de l'Hidrogen de Catalunya

La Càtedra per al Foment de la Innovació Empresarial de la Universitat Rovira i Virgili organitza aquest dimecres 27 d’octubre la Jornada hidrogen i mobilitat a la Catalunya Sud, conjuntament amb la Facultat d’Economia i Empresa i la Vall de l’Hidrogen de Catalunya, a més de comptar amb el suport de la Diputació de Tarragona. Es podrà seguir presencialment a l’Aula Magna de la Facultat d’Economia i Empresa (Avinguda de la Universitat, Reus) amb aforament limitat, però també per streaming.

La jornada començarà, a dos quarts de 9 del matí, amb la benvinguda a càrrec de la rectora de la URV, María José Figueras; el delegat de Medi Ambient, Salut Pública i Territori de la Diputació de Tarragona, Josep Forasté, i la directora de la càtedra organitzadora, Mercedes Teruel. Tot seguit, el coordinador de la Vall de l’Hidrogen de Catalunya, Jordi Cartanyà, farà la introducció a la part central de l’acte, que consistirà en dues taules rodones moderades per Jordi Giró, enginyer industrial i consultor tecnològic.

• En la primera (9:30 h), titulada L’hidrogen verd, vector energètic clau per a la mobilitat descarbonitzada, s’hi tractaran els projectes a gran escala, les tecnologies associades i l’impuls de la cadena de valor de l’hidrogen, sobretot pel que fa a la distribució i la mobilitat sostenible. Hi participaran Matilde García, gerent de desenvolupament industrial de l’hidrogen de Repsol; Carlos Navas, referent de gestió de projectes d’hidrogen i director de gasos renovables a Enagás; Jordi Soler, responsables de tecnologies d’aplicacions de gasos a Messer Ibérica de Gases; José Antonio Borque, director de tecnologies a Technip Iberia, i Jeroni Farnós, consultor a la mateixa empresa.
  • Més tard hi haurà l’altra taula rodona (11 h), amb el títol de Mobilitat basada en hidrogen verd. Una demanda creixent i en què es posarà èmfasi en el lideratge de Tarragona en la transició cap a una mobilitat urbana basada en l’hidrogen. Sobre la taula, entre d’altres, hi haurà temes com ara l’accés a la mobilitat sostenible, els nous vehicles basats en l’hidrogen i els reptes del seu desenvolupament. En aquest cas, els ponents seran Jordi Fortuny, primer tinent d’alcalde de Tarragona i president de l’Empresa Municipal de Transports; Emilio García, CEO de QEV Technologies; Javier Lavernia, CEO i fundador de Tecnovelero, i Margardia Lozano, Fuel Cell Product Manager a IDIADA.
  • L’acte es tancarà a les 12 h amb un debat final i les conclusions d’una jornada que posarà en valor la nova era de l’hidrogen i el paper del sud del país en el seu impuls.