• Prova la cerca avançada
  • Cerca
  • Diari Digital
  • Sala de premsa
  • Subscriu-te als butlletins de la URV
  • Agenda
    • Català
    • Español
    • English
  • Cerca

Diari digital de la URV -

  • Diari Digital
  • Sala de premsa
Menu
  • Portada
  • Recerca
  • Docència
  • Institució
  • Vida al campus
  • Comunitat URV
  • Reportatges
  • Més categories
Prova la cerca avançada
  • Subscriu-te als butlletins de la URV
  • Agenda
  • Català
  • Español
  • English
18/05/2016

Una pràctica d’APS i una iniciativa per a l’ocupació, premis a la Qualitat Docent del Consell Social

David Dueñas, professor de la Facultat de Ciències Jurídiques, ha guanyat la modalitat individual dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV per una pràctica d’Aprenentatge i Servei dels estudiants del grau de Treball Social. La modalitat col·lectiva ha estat per un projecte d’innovació tecnològica per millorar l’ocupabilitat dels estudiants de l’ETSE

David Dueñas, professor de la Facultat de Ciències Jurídiques, ha guanyat la modalitat individual dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social de la URV per una pràctica d’Aprenentatge i Servei dels estudiants del grau de Treball Social. La modalitat col·lectiva ha estat per un projecte d’innovació tecnològica per millorar l’ocupabilitat dels estudiants de l’ETSE

“Aprendre ajudant, ajudant a aprendre” del professor David Dueñas  és el projecte que ha guanyat la modalitat individual dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social. Es tracta d’una pràctica en la qual hi participen els alumnes del grau de Treball Social i que va dirigida a les 16 entitats que formen part de la Federació Mestral-Cocemfe de Discapacitats Físics i Orgànics. L’activitat, -de servei a entitats del tercer sector-, s’emmarca en el programa Aprenentatge i Servei (APS) i busca l’adquisició de coneixements vinculats amb el desenvolupament d’una activitat pràctica real que presta serveis a entitats del tercer sector. A més, els coneixements que els estudiants adquireixen durant la pràctica es tracten posteriorment a l’aula per complementar l’experiència amb la teoria.

Prop de setanta estudiants han participat en l' assignatura de Sociologia d'Aprenentatge i Servei.
Estudiants que han participat  en l’ assignatura de Sociologia d’Aprenentatge i Servei, durant la presentació dels seus projectes finals.

Abans d’iniciar el projecte els alumnes acorden els objectius de la proposta i realitzen campanyes de difusió, tasques per captar recursos, d’altres relacionades amb els usuaris o familiars i altre públic i campanyes relacionades amb les activitats ja previstes per part de les entitats. Les pràctiques les avaluen els docents, que tenen en compte la capacitat dels alumnes a reflexionar sobre la pràctica i el seu procés de creixement al voltant de la mateixa. La valoren també els representants de les entitats i es fa una avaluació final de l’experiència. El que interessa és comprovar que els estudiants aprenen les dificultats que es troben i detectar elements de millora per als propers cursos.

Orientació professional i acadèmica a l’ETSE

D’altra banda el projecte “L’orientació professional i acadèmica a l’ETSE. Innovació tecnològica orientada a l’ocupabilitat i al territori” dels professors Teresa Torres, Domènec Puig, Maria Ferré, Àngel Cid, Antoni Martínez i Xavier Vilanova, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i Victòria Fabregat, de la Facultat de Ciències Jurídiques, ha estat el projecte que s’ha emportat el premi de la modalitat col·lectiva. És una proposta per incorporar l’assignatura Orientació Professional i Acadèmica,  a través de les sessions a l’aula i amb el suport d’un curs MOOC (Massive Online Open Course)  –que s’ofereix a través de l’UCATx – sobre estratègies per a la inserció laboral fusionant els models pedagògics de la virtualitat i  la presencialitat, el que anomenen blended-learning.

Es tracta d’un nou pla docent d’aquesta assignatura per sumar la tecnologia, l’ocupabilitat i el territori amb l’objectiu de millorar l’ocupabilitat dels titulats a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Es pretén que els estudiants descobreixin els seus interessos i motivacions i, a partir d’aquí, siguin capaços de dissenyar estratègies formatives que els aproparan als seus objectius professionals. L’assignatura s’ofereix als alumnes de primer curs des graus d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Elèctrica, Enginyeria Telemàtica, Enginyeria Informàtica ien la doble titulació d’Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.

En aquesta edició dels premis a la Qualitat Docent del Consell Social s’han presentat quatre candidats per la modalitat individual i sis per la col·lectiva. Cadascuna de les dues modalitats del premi està dotada amb 3.500 euros i els guardonats seran els candidats de la URV a les distincions Jaume Vicens Vives que atorga cada any la Generalitat de Catalunya. El lliurament dels premis del Consell Social es farà el dimecres, 22 de juny.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV
Arxivat a: Consell Social, Escola Tècnica Superior d'Enginyeria, Facultat de Ciències Jurídiques, Personal docent i investigador
Més notícies de: premis

Comenta Cancel·la les respostes

*

*

Comparteix

Notícies relacionades

  • El projecte Laboratoris 2.0 de l’ETSEQ, Distinció Jaume Vicens Vives…
  • El Consell Social de la URV entrega els premis a…
  • Dues iniciatives de l’àmbit de les finances i de l’enginyeria…

Sobre el mateix tema

  • Fàtima Sabench, nova presidenta de la Societat Espanyola de Cirurgia de l’Obesitat i de les Malalties Metabòliques
  • Periodistes en actiu ensenyen a comunicar la recerca a la comunitat investigadora de la URV
  • Reconeixement a Silvia Reverté per les seves investigacions en infermeria neurològica
Universitat Rovira i Virgili
  • X
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

Gabinet de Comunicació i Màrqueting

Edifici del rectorat
C. de l'Escorxador, s/n
43003 Tarragona

redaccio@urv.cat 977 297 975

  • Mapa del web
  • Privacitat
  • Nota legal
  • Política de cookies

Ajudeu-nos a millorar