19/03/2025
Una trentena de tècnics de relacions internacionals i experts en mobilitat de l’aliança Aurora es reuneixen a la URV
L'objectiu de la trobada, completada per la reunió dels coordinadors internacionals, és millorar l'estratègia i el desenvolupament dels programes intensius

L'objectiu de la trobada, completada per la reunió dels coordinadors internacionals, és millorar l'estratègia i el desenvolupament dels programes intensius
La Universitat Rovira i Virgili és aquests dies el punt de trobada de membres de l’aliança Aurora amb la celebració de dues jornades clau. Els dies 18 i 19 de març té lloc el taller sobre Programes Intensius Combinats (BIP per les sigles en anglès de Blended Intensive Programmes), que reuneix una trentena de tècnics de relacions internacionals, experts en mobilitat i comunicació i coordinadors institucionals de totes les universitats Aurora.
L’acte ha estat inaugurat pel rector de la URV, Josep Pallarès, que ha donat la benvinguda als participants. El grup de treball WP8 Enabling Mobility and Exchange, liderat per Marina Vives, del Centre Internacional de la URV, coordina aquest esdeveniment junt amb l’oficina central de l’aliança, amb l’objectiu de millorar l’estratègia i el desenvolupament dels BIP dins d’Aurora.
El programa inclou sessions sobre l’estratègia dels BIP en l’aliança Aurora, una revisió crítica dels desafiaments actuals i la revisió del manual desenvolupat. A més, es realitzen diverses sessions de debat per reflexionar sobre els aspectes clau dels BIP, com el tipus de col·laboracions, les competències que s’hi poden incloure i aspectes com la diversitat i inclusió.
Els BIP són programes intensius de curta durada que utilitzen mètodes innovadors d’aprenentatge i ensenyament, inclosa part de la formació mitjançant la cooperació en línia. Els programes poden incloure aprenentatge basat en reptes, en què equips transnacionals i transdisciplinars treballen junts per resoldre desafiaments, com per exemple els vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides o altres reptes socials indicats per les regions, les ciutats o les empreses. En permetre formats de mobilitat nous i més flexibles que combinen la mobilitat física amb un component virtual, els programes intensius combinats aspiren a arribar a tota mena d’estudiants, de qualsevol origen, camp d’estudi i cicle.

Aquesta trobada dona pas a la reunió dels Coordinadors Institucionals d’Aurora, que es porta a terme entre aquest dimecres 19 de març a la tarda i dijous. L’agenda inclou sessions sobre la planificació estratègica de l’aliança, l’impacte d’Aurora i el seu futur, així com el desenvolupament de serveis digitals. La presència de Ramon Puras, president de l’aliança, reafirma la importància d’aquestes jornades per al progrés d’Aurora 2030.
Aurora és un consorci d’universitats rellevants en recerca, compromeses amb l’impacte social de les seves accions i implicades amb les comunitats del seu territori. L’activitat d’Aurora va començar el 2016 amb la visió general d’influir en el canvi social a través de l’excel·lència acadèmica i de la investigació. Altres prioritats clau d’Aurora són les de promoure la diversitat i la inclusió així com implicar a l’alumnat perquè lideri els processos d’innovació en l’ensenyament i aprenentatge. La URV va entrar a formar part d’aquesta xarxa l’any 2019.