25/10/2021

Una trobada del projecte SUCTIA a la URV motiva el personal acadèmic de les universitats per a la internacionalització

El projecte busca obrir la docència i la recerca a un marc més global

Participants de les jornades del projecte SUCTIA que s'han celebrat a la URV.

Els dies 20, 21 i 22 d’octubre s’han dut a terme a la Universitat Rovira i Virgili un curs de formació per a formadors, part del projecte internacional SUCTI Academia (Systemic University Change Towards Internationalisation for Academia), que té l’objectiu de formar acadèmics i acadèmiques de les universitats participants. La idea principal és que aquests puguin oferir un curs de formació a companys i companyes del personal docent i investigador sobre la internacionalització, i com poden aplicar-la a la seva docència i investigació de forma efectiva.

Durant  la formació feta a Tarragona, el personal docent i investigador ha fet diverses dinàmiques com ara jocs de rol, debats i exposicions, que els ajudaran a preparar-se i a tenir les eines per ensenyar posteriorment als seus companys acadèmics de les universitats participants.

Després d’aquesta formació, els diferents equips de formadors de cada una de les universitats participants, prepararan i oferiran els seus cursos al seu personal. Després, es retrobaran a  una conferència sobre bones pràctiques que es farà a Porto (Portugal). Allà es farà una valoració dels cursos fets i s’intercanviaran idees i bones pràctiques.

Un moment de les jornades del projecte SUCTIA al campus Catalunya.

Aquesta formació s’ha pogut fer en format híbrid gràcies a la millora de la situació de la pandèmia de la COVID-19, així doncs, una part del professorat ha assistit presencialment i una altra part l’han seguit en format virtual.

SUCTI Academia sorgeix del projecte SUCTI, una iniciativa de la URV que tenia l’objectiu d’internacionalitzar les institucions d’ensenyament superior a través de la formació al personal administratiu. Aquest projecte va tenir una durada de tres anys, del 2016 al 2019, i va ser acceptat i finançat pel programa Erasmus+ de la Comissió Europea. SUCTI Academia és coordinat des de l’Adam Mickiewicz University de Poznań (Polònia) i té una durada des del 2019 i fins al 2022.