02/02/2022

La Universitat reconeix els centres acreditats institucionalment

La Facultat d’Economia i Empresa, la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia formen part del 14% de centres del sistema universitari català acreditats institucionalment

Els responsables dels centres acreditats institucionalment, els responsables del SIGQ i les tècniques de suport a la qualitat docent dels centres amb la rectora i el vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat.

La URV ha reconegut en un acte l’esforç dels centres que han superat el procés d’acreditació institucional d’AQU Catalunya: la Facultat d’Economia i Empresa, la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. La rectora, María José Figueras, ha lliurat els certificats de l’acreditació, que es tradueix en un sistema més eficient d’avaluació de la qualitat i d’impuls de la millora contínua a les universitats catalanes, mitjançant el reforç del paper del centre en la qualitat de les titulacions que s’imparteixen.

Els quatre centres acreditats de la URV són part dels 25 centres acreditats a les universitats catalanes, el 14% del total. La rectora ha recordat durant l’acte que aquests quatre són els primers centres de la URV que han obtingut el reconeixement i els ha agraït “el fet de compartir la vostra experiència i bones pràctiques amb la resta de centres”. Ha afegit que “amb la feina de tothom, aconseguirem que tots els centres de la nostra universitat assoleixin l’acreditació institucional”.

Per a Domènec Puig, vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat, “tenir aquest reconeixement ha revertit en un una nova forma de gestió de la qualitat en els centres i ha convertit els sistemes interns de garantia de la qualitat (SIGQ) en l’eina imprescindible per a la innovació contínua de la docència i la millora del funcionament”.

Els 4 primers centres de la URV

La Facultat d’Economia i Empresa va ser el primer centre de les universitats públiques catalanes en obtenir l’acreditació institucional, al març de 2020. El recorregut per obtenir-la va començar l’any 2015 i, com a centre pilot del projecte impulsat per AQU Catalunya, ha contribuït a definir la metodologia d’avaluació actual per a la certificació del SIGQ de tot el sistema universitari català.

Maria Montserrat Baiges, tècnica de suport a la qualitat docent de la Facultat d’Economia i Empresa (FEE); Glòria Barberà, responsable del SIGQ a la FEE; María José Figueras, rectora; Antonio Terceño, degà de la FEE, i Domènec Puig, vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat.

La Facultat de Química va ser el primer centre públic català en l’àmbit de la Química i la Bioquímica que aconseguia l’acreditació institucional, al juliol del 2020. Al 2010 van ser centre pilot per al disseny dels SIGQ; tenen tres titulacions acreditades amb excel·lència; quatre titulacions disposen del segell que acredita l’assoliment amb excel·lència de la dimensió addicional “Interacció entre la recerca i la docència” i recentment s’han avaluat per aconseguir  el segell internacional de qualitat Eurobachelor pel grau de química.

Joan Josep Carvajal, responsable del SIGQ a la Facultat de Química (FQ); Yolanda Cesteros, degana de la Facultat de Química; María José Figueras, rectora; Virginia Mora, tècnica de suport a la qualitat docent de la FQ, i Domènec Puig, vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat.

Al setembre del 2020, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, va assolir la primera acreditació institucional de l’àmbit de l’enginyeria. També ha obtingut els segells internacionals de qualitat EURACE i Euroinf de tres titulacions i ha estat pionera en la implantació d’eines per a la gestió del sistema intern de garantia de la qualitat.

Xavier Vilanova, director de l’ETSE; Lourdes Anton, tècnica de suport a la qualitat docent de l’ETSE; María José Figueras, rectora; Antonio Moreno, responsable del SIGQ a l’ETSE, i Domènec Puig, vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat.

Al setembre del 2021, la Facultat de Ciències de l’Educació i la Psicologia va obtenir l’acreditació institucional, la segona del seu àmbit a nivell català en aconseguir aquest reconeixement. Per a Figueras, el mèrit d’aquesta facultat ha estat “superar les adversitats i fer de les dificultats una oportunitat de millora, desplegant i certificant un sistema de gestió de la qualitat en un centre amb molta complexitat”.

Domènec Puig, vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat; Luis Marqués, degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia (FCEP); María José Figueras, rectora; Carmen Hernandez, responsable del SIGQ a la FCEP.