23/10/2023

La URV s’adhereix a la xarxa de lavabos amics de la menstruació sostenible

Identificarà amb un distintiu els lavabos que tenen les condicions per a l'ús d'elements menstruals reutilitzables, com la copa

Distintiu de "Lavabo amic de la menstruació sostenible".

Amb motiu de la Setmana Europea de la Menstruació Sostenible 2023, que té lloc del 23 al 29 d’octubre, s’ha anunciat el llançament de la xarxa de Lavabos amics de la menstruació sostenible en universitats catalanes, que promou la presència d’espais adequats perquè la comunitat universitària dugui a terme els hàbits menstruals amb comoditat.

La iniciativa pretén millorar la salut menstrual i fer créixer l’ús de les opcions reutilitzables com a part de la lluita contra la contaminació per plàstics al Mediterrani. Però un dels principals obstacles per a l’ús d’elements menstruals reutilitzables, com la copa menstrual, és la manca de lavabos fora de casa on poder canviar-se i netejar aquests productes amb la intimitat i les condicions adequades.

Sis de les principals universitats catalanes s’han adherit al projecte impulsat per Rezero amb el suport econòmic de Beyond Plastic Med: la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de Vic.

La URV senyalitzarà aquells lavabos dels campus que facilitin el maneig dels productes menstruals, en especial els reutilitzables, perquè disposen d’un punt d’aigua dins del mateix compartiment del vàter, sabó, paper de vàter i una paperera amb gestió adequada de residus, a més de les condicions d’higiene necessàries. La Universitat se suma així a una xarxa que atorga els distintius de lavabos «amics» de la menstruació sostenible des de fa tres anys a Catalunya.