19/05/2016

XXII Jornadas de Archivos Universitarios, del 18 al 20 de maig a la URV

Responsables d'arxius universitaris de 36 universitats espanyoles es troben en aquestes Jornades, que els ofereixen informació i eines per desenvolupar el perfil de gestors de documents i adaptar-se a la gestió documental en entorns digitals

L'acte de benvinguda el dijous 18 de maig ha tingut lloc al Paranimf de la URV.

La unitat de Gestió Documental i Arxiu i la Secretaria General de la Universitat organitzen, amb el suport de la CAU (Conferencia de Archiveros de las Universidades Españolas, de la CRUE), les XXII Jornadas de Archivos Universitarios a nivell estatal. Es duen a terme del 18 al 20 de maig, al Paranimf al Rectorat i la Sala de Graus de l’ETSE-ETSEQ, al campus Sescelades.

El tema de les jornades d’enguany és “La gestión de documentos en el entorno digital”. La idea és reflexionar i debatre sobre la gestió documental i els reptes que planteja, en un moment en què la gestió automatitzada de documents ja és inqüestionable perquè s’ha convertit en un instrument facilitador de les relacions dels ciutadans amb les administracions i, per tant, amb les universitats. A la trobada s’intercanvien experiències i bones pràctiques a partir de les aportacions dels ponents i les presentacions de les empreses més destacades del sector.

Es vol ressaltar la transformació del perfil de l’arxiver tradicional a un perfil modern de gestor de documents en entorns digitals. L’objectiu és oferir als responsables dels arxius universitaris informació i eines per desenvolupar el seu perfil de gestor de documents i adaptar-se a la gestió documental en entorns digitals. Aquest perfil té diferents facetes: la de persona consultora, formadora o experta.

El dimecres 18 de maig al Paranimf, l’acte de benvinguda ha anat a càrrec de Mario Ruiz, secretari general de la URV, i la conferència “De la gestión de archivos a la gestión documental” l’ha pronunciat Joaquim Llansó, director del Servei d’Arxius i Patrimoni Documental del Govern de Navarra.

jornarchivosuniv161
D’esquerra a dreta la secretaria executiva de la CAU Pepita Raventós, el secretari general de la Universitat Mario Ruiz i la responsable de Gestió Documental i Arxiu de la URV Montse Garriga, en l’acte de benvinguda.

El dijous 19, a la Sala de Graus de l’es escoles d’enginyeria, s’inauguren oficialment les jornades, a càrrec d’Antoni Gonzàlez Senmartí, delegat del rector de Relacions Institucionals de la URV. A continuació s’inicien les ponències,  que van a càrrec de Jordi Serra, professor de la UB i director del màster de Gestió Documental i Informació a les Empreses (MGDIE); Beatriz Franco, cap del Servei d’Avaluació i Tractament Documental, de la subdirecció general dels Arxius Estatals, i Eduardo Núñez, cap del Servei d’Arxiu i Documentació de l’Ajuntament de Gijón. Així mateix, una representació de les empreses dels sectors relacionats amb el tema de les jornades fan la presentació dels seus casos d’èxit i ofereixen informació sobre els seus productes en els estands situats en el campus.

Les jornades acaben el divendres 20, amb l’assemblea anual de la CAU, i amb una visita al Reus modernista. Patrocinen les empreses Baratz, Odilo, El Corte Inglés, EcoShredder, Alfresco, Eypar, Agtic, Digibis, Ricoh, 4Tic, Keensoft, Fotoware i Normadat.

Més informació:

XXII Jornadas de Archivos Universitarios