16/06/2017

38 estudiants de grau i 46 de màster universitari reben els premis extraordinaris 2015-16

La URV reconeix els estudiants que més han destacat en la seva promoció

En total han estat 84 els estudiants que la Universitat Rovira i Virgili ha volgut reconèixer enguany per haver estat els millors dels seus estudis, finalitzats el curs passat. L’acte, que s’ha celebrat el dijous 15 de juny a l’auditori Pau Casals de El Vendrell, ha estat presenciat pels professors, les famílies i els amics dels 38 estudiants de primer i segon cicle i grau i els 46 estudiants de màster universitari que recollien aquest premi.

L’auditori Pau Casals de El Vendrell es va omplir amb els professors, familiars i amics dels premiats

La gran majoria dels premiats ha assistit a l’acte per recollir el diploma de Premi Extraordinari de mans del rector, Josep Anton Ferré; de l’alcalde de El Vendrell, Martí Carnicer; de la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, Arantxa Capdevila i de la conferenciant Mar Lomero.

Els premiats van cursar els seus estudis a les facultats de Química, Enologia, Lletres, Medicina i Ciències de la Salut, Ciències de l’Educació i Psicologia, Ciències Jurídiques, Economia i Empresa, Infermeria, i Turisme i Geografia; i a les escoles Tècnica Superior d’Enginyeria i Tècnica Superior d’Enginyeria Química.

La infermeria, exemple de treball amb passió

En l’acte, la infermera Mar Lomero ha encoratjat els titulats a fer allò que realment els agrada amb la ponència “Meraki: posar l’ànima a la feina”. La Mar Lomero va ser premi extraordinari del màster en Investigació en Ciències de la Infermeria de la URV l’any 2013-14 i actualment està fent el doctorat, també a la Universitat, sobre l’impacte formatiu en el personal sanitari de l’UCI sobre la donació després de mort circulatòria i la limitació del suport vital.

La infermera Mar Lomero va engrescar els premiats a treballar amb passió

Lomero està especialitzada en transplantament i donació d’òrgans, una àrea que l’apassiona, tal com ha deixat palès en la seva conferència quan ha explicat com va impulsar la unitat de transplantaments d’òrgans i teixits, esforçant-se durant tres anys en convèncer de la necessitat i formant al personal, a l’Hospital Sant Camil de Sant Pere de Ribes. Posteriorment, la Mar Lomero va ser coordinadora de teixits en centre donant del Banc de Sang i Teixits de Catalunya i actualment és la responsable científica de transplantaments d’òrgans al Consell d’Europa.

L’exestudiant va concloure el seu discurs amb una recomanació als premiats: “Lluita pel que creus perquè no hi ha pitjor traïció a un mateix que no fer alguna cosa amb la que et brillin els ulls”.