09/03/2020

80 alumnes de Batxillerat participen a l’Olimpíada de Geografia a la URV

L'alumne de l'Institut Jaume I de Salou, Javier Galán, guanya la fase local, en la qual hi han participat 18 centres de les comarques de Tarragona

Un moment de la XI Olimpíada de Geografia a les aules de la Facultat de Turisme i Geografia de la URV.

L’Olimpíada de Geografia és un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs que premia els estudiants que demostren un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia de Batxillerat. Amb això també s’intenta promoure l’interès cap als estudis universitaris de Geografia i al mateix temps s’aprofundeix la col·laboració entre universitat i estudis secundaris.

La fase local de la XI Olimpíada a les comarques de Tarragona es va celebrar, amb la col·laboració del Departament de Geografia de la URV, el 6 de març a la Facultat de Geografia i Turisme. Els tres primers classificats passen a la fase estatal, que tindrà lloc el 24 i 25 d’abril a Madrid. Són els alumnes de batxillerat Javier Galán, de l’INS Jaume I Salou; Joan Masdéu, de l’INS Martí i Franquès Tarragona, i Cel Prieto, de l’INS Terra Alta.

Tant aquests estudiants com el centre amb la millor qualificació, l’Institut Jaume I de Salou, rebran material bibliogràfic, i el primer classificat, fins a 1.500 euros per a la matrícula d’una de les titulacions oficials de grau que ofereix la URV.

Els participants van superar un test de 50 preguntes i van conèixer les sortides professionals de la Geografia i el contingut dels estudis de grau durant la jornada.