22/04/2024

L’estudiant Alejandro Serrano López ha estat premiat pel treball de desenvolupament d’un hidrolitzat proteic antihipertensiu a partir d’un coproducte vegetal

El Treball de Fi de Grau ha rebut el primer premi de la Càtedra grup Vall Companys d'Alimentació Sostenible de la Universitat de Lleida

L'estudiant Alejandro Serrano López, al centre de la imatge, amb MJ Martín, professora de la UdL, i Ilyass Mahdiyan Moussaoui, segon premiat de la Càtedra grup Vall Companys-UdL. FOTO: Càtedra Grup Vall Companys-UdL.

La Càtedra grup Vall Companys d’Alimentació Sostenible de la Universitat de Lleida (UdL) ha impulsat la primera edició d’uns premis destinats a distingir treballs de fi de grau de temàtiques relacionades amb l’agricultura, la ramaderia o l’alimentació i abordades des de l’àmbit de la sostenibilitat del conjunt de la cadena agroalimentària en un entorn de bioeconomia circular.

El primer premi, dotat amb 2000 euros, ha estat per Alejandro Serrano López, estudiant del grau en Bioquímica i Biologia Molecular de la URV, pel TFG “Development of antihypertensive protein hydrolysates from a vegetable co-product” (Desenvolupament d’un hidrolitzat proteic antihipertensiu a partir d’un coproducte vegetal). L’estudi aposta per la utilització de coproductes vegetals per obtenir hidrolitzats de proteïnes que contenen pèptids antihipertensius amb l’objectiu de ser una opció i/o complement a tractaments farmacològics. Alejandro Serrano va fer el TFG amb el grup de recerca en Nutrigenòmica de la URV.

L’acte del lliurament dels guardons, que es va fer el 19 d’abril a la UdL, es va emmarcar en una jornada que va comptar amb la conferència magistral “Sistemes alimentaris sostenibles: reptes, ciència i narratives”, impartida pel conseller d’Agricultura, Pesca i Alimentació de la missió permanent d’Espanya a l’Oficina de les Nacions Unides i altres organitzacions internacionals a Ginebra, Javier Sierra Andrés. En la xerrada, Sierra va fer una anàlisi dels impactes i els reptes dels sistemes agroalimentaris i de la necessitat d’intensificar-ne la sostenibilitat a nivell mundial.