10/02/2020

L’Aula de Cinema comença una nova etapa amb tallers de conservació i realització audiovisual, un club de cine i suport a la docència

La inscripció al primer dels tallers, sobre restauració del cinema no professional, ja és oberta per a tothom

Imatge del taller "Investigar, descobrir i experimentar amb el cinema", un dels tallers del programa "Fem Recerca" que ja s'han iniciat.

L’Aula de Cinema de la URV comença una nova etapa amb un canvi d’orientació de les activitats, amb l’objectiu que les noves generacions tinguin les eines necessàries per posar en valor i utilitzar les imatges d’arxiu. Així, posa a disposició de la comunitat universitària i del públic general l’experiència en al realització de documentals i la recuperació de pel·lícules. Ho fa a través de tres tipus d’activitats: una sèrie de tallers, un club de cinema i l’organització de seminaris o altres activitats per a assignatures dels graus i màsters.

Els quatre tallers que s’ofereixen aquest curs i el 2020-21 són gratuïts, tenen un mes de durada i són eminentment pràctics. Estan dedicats a la conservació i restauració de cinema no professional; la realització audiovisual amb imatges d’arxiu; l’anàlisi d’ús del material d’arxiu al cinema, i l’anàlisi històric-antropològic del cinema domèstic. Així, els alumnes aprendran els processos de restauració de les imatges, a fer un petit curtmetratge, analitzar com es presenten les imatges d’arxiu als documentals i com utilitzar el cinema domèstic en estudis històrics i antropològics.

El primer de tots, el Taller de conservació i restauració del cinema no professional, ja ha obert les inscripcions fins al 21 de febrer. L’oferta completa i com fer les inscripcions es pot veure aquí.

D’altra banda, l’Aula vol engegar un Club de Cinema adreçat a membres de la Comunitat URV i Alumni, per veure pel·lícules, analitzar-les i generar debats. Seran els propis membres d’aquest club els que decidiran els films que formaran part de la programació. Per formar-ne part, cal enviar un correu electrònic a l’adreça de l’Aula de Cinema: aulacinema@urv.cat.

En aquesta nova etapa de l’Aula de Cinema, també es proposa donar suport a l’activitat docent amb l’organització de seminaris i sessions sobre cinema. Així, el professorat que ho vulgui pot recórrer a l’Aula per a l’organització de sessions de cinema que puguin contextualitzar o ajudar a debatre qüestions relacionades amb el temari.