12/04/2019
Dissenyen un itinerari químic que recorre diferents espais de Tarragona
Aquesta proposta de divulgació científica l'han ideat estudiants del Màster en Formació del Professorat de Secundària de l'especialitat Física i Química. L'activitat es publicarà com a exemple de bona pràctica de la Global University Network for Innovation (GUNI)
Aquesta proposta de divulgació científica l'han ideat estudiants del Màster en Formació del Professorat de Secundària de l'especialitat Física i Química. L'activitat es publicarà com a exemple de bona pràctica de la Global University Network for Innovation (GUNI)
Alumnes de 1r curs de Batxillerat de l’Escola Joan XXIII de Tarragona van seguir dimecres un itinerari químic per la ciutat. Aquest recorregut consta de set parades durant les quals es parla no només d’aspectes científics, sinó també culturals, històrics, artístics i arquitectònics de Tarragona. L’activitat, que de moment s’ha posat en marxa com a prova pilot, l’han dissenyat estudiants de l’assignatura Aprenentatge i Ensenyament de la Física i Química, que forma part del Màster en Formació del Professorat de Secundària i que imparteix la investigadora de la Facultat de Química Núria Ruiz, qui també va proposar i coordinar aquesta activitat.
L’itinerari s’ha dissenyat amb l’objectiu de fomentar la connexió entre la universitat i el territori a través d’aquesta ruta transversal. Durant els aproximadament 90 minuts que dura el recorregut es fan set parades: Plaça Imperial Tàrraco, monument als Castellers, Mercat Central, Port i petroquímica, Balcó del Mediterrani, Platja del Miracle, Muralles i Camp de Mart.
La ruta s’ha dissenyat a dos nivells: un per a 3r-4rt d’ESO i un altre per a Batxillerat. Els temes que tenen relació amb la física i la química són la combustió, els gasos, la pluja àcida, les forces, el pH dels aliments, el petroli, els canvis d’estat, els metalls, l’oxidació, les dissolucions, la precipitació, la densitat i els materials calcaris. Cada proposta conté una contextualització geogràfica i una descripció històrica, arquitectònica, artística o cultural. En cada parada, es dona una breu explicació del context i a continuació es proposa una activitat relacionada amb la Física o la Química.
Aquesta activitat es publicarà com a exemple de bona pràctica en la versió en línia de la 7a edició del Higher Education in the World Report que edita la Global University Network for Innovation (GUNI), que es presentarà el proper desembre a CaixaFòrum Barcelona.