16/02/2016

La URV formarà els joves que participin en el programa d’emprenedoria de la Terra Alta

La càtedra d’Economia Local i Regional i la d’Emprenedoria impartiran la formació en el programa "Forma't en noves tècniques de comercialització. Aconsegueix ser un jove emprenedor 2.0", impulsat pel Consell Comarcal de la Terra Alta i la URV. Els participants estan inscrits en el sistema de Garantia Juvenil

La URV hi impartirà 150 hores de docència i 100 hores de tutories de projectes. Aquest programa de suport a l’emprenedoria està adreçat a una vintena de joves, de 18 a 29 anys, que no estiguin ni estudiant ni treballant, que estiguin inscrits al sistema de Garantia Juvenil i que estiguin interessats a iniciar un projecte empresarial o d’autoocupació.

Segons ha explicat el director de la càtedra d’Economia Local i Regional (CELIR) Juan Antonio Duro, “aquest acord de col·laboració amb l’ens comarcal respon a l’afany de col·laboració i implicació territorial de la Universitat, en aquest cas amb la terra Alta, una de les comarques menys desenvolupades i més despoblades. El pla formatiu incidirà en l’oportunitat que els joves s’involucrin, es corresponsabilitzin en el creixement del seu territori, i es basarà sobretot en la tecnologia, en la innovació i en l’emprenedoria en sectors productius preferents”. Segons Duro, el pla treballarà aspectes bàsics però sobretot aspectes pràctics en format de taller: “Es important ressaltar que l’alumnat haurà de fer un projecte d’emprenedoria en els àmbits agroalimentari i agroturístic, dos sectors que considerem de gran potencial en aquesta comarca d’interior, per veure si, tot plegat, pot desembocar en la creació d’empreses i de plataformes de comercialització en línia dels productes comarcals sota una mateixa marca. Els alumnes estaran tutelats per un tutor de reconeguda experiència en el sector”.

Carles Luz, a l'esquerra, i Juan Antonio Duro, durant la presentació del programa d'emprenedoria.
Carles Luz, a l’esquerra, i Juan Antonio Duro, durant la presentació del programa d’emprenedoria.

Per la seva part, el president del Consell Comarcal de la Terra Alta, Carles Luz, ha remarcat el fet que “és un projecte per a tot el conjunt del territori i la nostra finalitat com a administració és donar aquesta oportunitat perquè les persones es quedin al territori”.

La joventut interessada en aquest programa, totalment gratuït, pot demanar informació al Consell Comarcal, als tel. 977 42 00 18 o 977 42 16 59, o bé al c/e deconomica@terra-alta.cat. La inscripció per optar a una de les vint places oferides finalitza el dia 25 de febrer. Les classes s’iniciaran el pròxim mes de març i finalitzaran al juny.