17/07/2019

L’estudiant Juan Pablo Muñoz guanya el premi Explorer per crear una plataforma de suport a la internacionalització de les pimes

Ha cursat el Màster en Mercats Internacionals i ara aplicarà els coneixements cercant aliats comercials internacionals per a empreses

Juan Pablo Muñoz, estudiant de màster de la URV guanyador del premi Explorer Tarragona.

Juan Pablo Muñoz acaba de finalitzar el Màster en Mercats Internacionals de la URV i es proposa engegar Aliconnector, una plataforma web per ajudar les micro, petites i mitjanes empreses (pimes) a trobar aliats comercials als mercats internacionals. Aquest projecte l’ha fet mereixedor del primer premi del Programa Explorer, que promou Santander Universidades i Tarragona Impulsa, de l’Ajuntament, amb la col·laboració de la URV.

Els 3.000 euros del premi Muñoz els vol utilitzar com a capital inicial per constituir l’empresa, i la visita a Silicon Valley, que també forma part del guardó, li permetrà fer contactes per engegar el projecte. A més a més, està buscant els recursos necessaris per materialitzar la idea, que pretén facilitar a les pimes el procés de cerca de distribuïdors, agents comercials i assessors per a l’obertura de mercats i per a l’exportació.

Segons Muñoz, la seva proposta és menys costosa per a les empreses que les solucions que existeixen actualment i també aprofita les possibilitats d’Internet per incrementar l’abast. La plataforma “és una alternativa per integrar els esforços aïllats de les agències públiques i privades de suport a la internacionalització i posar-la al servei de les empreses”, explica l’ara ja Alumni URV. Per això, el seu públic no només són les pimes amb capacitat exportadora, sinó també aliats comercials i empreses de suport a l’exportació, que podran estar en contacte a través de la plataforma Aliconnector.

Participants del Programa Explorer en una de les sessions de formació.

Muñoz explica que, a més dels cinc mesos de formació del Programa Explorer, “els coneixements adquirits al màster de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV i el suport de la Universitat han estat clau per tirar endavant la idea”.

Com a estudiant de la URV, Juan Pablo Muñoz està actualment fent un curs a la James Madison University a través d’un programa de mobilitat de la Universitat. És Enginyer Industrial per la Universidad Industrial de Santander, Colòmbia, Màster en Mercats Internacionals per la URV, ha participat en la missió de Colòmbia davant l’Organització Mundial del Comerç i ha estat assistent d’investigador per a la UNESCO a Polònia.