31/05/2016

Sergio Castillón, premi a l’Excel·lència Investigadora de la Reial Societat Espanyola de Química 2016

El catedràtic de Química Orgànica de la URV ha estat distingit per la RSEQ al maig per la significació i qualitat d'una intensa activitat investigadora dels carbohidrats i els nucleòsids, i les seves aportacions recents al desenvolupament de la síntesi enantioselectiva

Sergio Castillón, catedràtic de Química Orgànica de la URV, ha rebut el premi a l’Excel·lència Investigadora 2016 de la Real Sociedad Española de Química (RSEQ) “per la significació i la qualitat d’una intensa activitat investigadora en l’àmbit dels carbohidrats i els nucleòsids, la seva vigència i impacte actual, i les seves aportacions recents al desenvolupament de la síntesi enantioselectiva d’esfingolípids i glicoesfingolípids”.

La RSEQ ha fet públics al maig els premis d’enguany, resolts pel jurat i posteriorment aprovats per la junta de govern de la societat. Ha atorgat en total 5 premis a l’excel·lència investigadora, 4 premis a joves investigadors, la Medalla d’or i tres premis internacionals.

Sergio Castillón (Conchel-Monzón, Huesca, 1952) és professor del Departament de Química Analítica i Química Orgànica de la URV i fa la docència a la Facultat de Química. És el responsable del grup de recerca SINTCARB, Stereoselective organic synthesis and carbohydrate chemistry, i és autor de más de 180 publicacions científiques. Coordina, per part de la URV, el màster Synthesis, catalysis and molecular design, organitzat conjuntament amb l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ). És membre de la Comissió avaluadora de Ciències de l’agència de qualitat AQU Catalunya.

És professor distingit de la Universitat (2007), va dirigir el doctorat en Química de Processos i Productes Industrials i va ser membre dels comitès Científic i Organitzador de la XXII Reunió Biennal de Química Orgànica, que va tenir lloc a Tarragona l’any 2008. És professor la URV des de l’any 1984, va ser professor titular en 1987 i catedràtic al 1995.

Més informació:

Premis RSEQ