02/02/2022

El 13 de març torna la Unirun, la cursa popular de les universitats catalanes

La inscripció ja és oberta a tota la Comunitat URV, que també pot participar als entrenaments conjunts per preparar la cursa

La inscripció a la Unirun 2022 és oberta fins al 8 de març.

La vuitena edició de l’Unirun, la cursa popular de les 12 universitats catalanes, tindrà lloc el proper 13 de març entre Barcelona i Sant Adrià del Besòs. La participació és oberta a tothom: estudiants universitaris, ex-estudiants, futurs estudiants, professorat, personal d’administració i serveis,  simpatitzants i familiars vinculats a alguna de les universitats catalanes.

Els membres de la Comuntiat URV poden inscriure’s al web de l’Unirun fins al 8 de març i indicar que estan vinculats amb la Universitat Rovira i Virgili, ja que a més de la classificació individual, hi ha una competició entre universitats. A més a més, la URV ofereix un servei gratuït d’autocar per a la comunitat URV, que ja pot reservar plaça a través del web d’Esports.

La Unirun es disputa en un circuit atractiu que transcorre pel districte de Sant Martí de Barcelona, el Port Fòrum i la Platja de la Pau de Sant Adrià de Besòs al llarg de 5.000 metres. La sortida de la cursa serà a les 9:30 des del Parc del Fòrum i el temps límit per fer la prova serà d’una hora, amb arribada al mateix parc.

Esports URV ha programat entrenaments per preparar la cursa amb la col·laboració de Viding Sant Jordi, tant per millorar la marca dels que ja tenen experiència com per iniciar els que no han participat en cap cursa. Tot i que l’aforament dels grups ja és complet, les persones interessades poden apuntar-se a la llista d’espera.

Alguns dels estudiants del grup d’entrenament per preparar la cursa popular de les universitats catalanes, Unirun.

La informació completa sobre la Unirun per a la comunitat URV, el servei d’autobús i la inscripció als entrenaments es pot trobar al web d’Esports.

La prova va nèixer l’any 2014 de la mà de l’ECU (Esport Català Universitari) i Gaudium Sports inspirada en la competició anual de rem de les universitats de Cambridge i d’Oxford.

Des d’aquest curs, els membres de la comunitat universitària que participen en activitats esportives, cursos i tornejos ja no han de pagar cap quota de vinculació a EsportsURV, i, a més a més, tenen una reducció en el preu de les activitats respecte de les persones externes. L’objectiu dels canvis és facilitar l’accés a la pràctica esportiva que ofereix la Universitat.