19/11/2021

Prop de 130 estudiants de la URV disputen els Campionats de Catalunya Universitaris

Dels 9 equips de diferents disciplines que representen la Universitat, disputaran la segona fase les seleccions femenines de futbol sala i futbol 11 i les masculines de bàsquet i vòlei

La URV té selecció de futbol 11 femení per primera vegada i ha passat a la segona fase dels Campionats de Catalunya Universitaris després de guanyar universitats de pes.

Més de 400 estudiants van respondre a la crida d’Esports URV per integrar-se a les seleccions esportives de la Universitat i disputar els Campionats de Catalunya Universitaris d’aquest curs 2021-22. D’entre aquests, 127 van ser seleccionats per formar part dels 5 equips femenins i 4 masculins que han jugat en la primera jornada de les competicions que han tingut lloc a Puigcerdà i Llívia entre el 16 i el 18 de novembre.

En total, la Universitat Rovira i Virgili ha presentat nou seleccions que competeixen amb les diferents universitats catalanes: futbol sala femení i masculí; futbol 11 femení i masculí; bàsquet femení i masculí; handbol femení, vòlei femení i vòlei masculí. Han sortit vencedors d’aquesta primera fase els equips femenins de futbol sala i futbol 11 i el masculí de bàsquet, i podran disputar la següent, com també ho farà l’equip masculí de vòlei, disciplina que es juga directament a la segona fase. Els resultats dels partits disputats es poden consultar al web d’Esport Català Universitari.

Aquesta és la 37a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris i es disputa en tres fases, la primera de les quals ha estat per als equips que no van quedar entre els quatre primers classificats en la competició del curs passat, que passen directament a la segona fase, i per als equips que l’any passat no van participar en els campionats, com és el cas de la URV, que va decidir no presentar equips a causa de la situació sanitària. De la primera fase, han passat els dos millors equips de cada competició i disputaran la segona fase al febrer amb els quatre millors equips de la passada edició dels Campionats. Les semifinals i finals tindran lloc al març el 15 i 16 de març.

Els Campionats d’aquest curs són organitzats i coordinats per la Universitat Ramon Llull amb el suport de la Universitat de Lleida i es van inaugurar el dilluns 15 de novembre al Museu Cerdà de Puigcerdà.

Durant les tres setmanes d’entrenaments previs, els 13 seleccionadors de la Universitat van escollir els millors estudiants per jugar a cada selecció i representar oficialment la URV als campionats universitaris.