15/07/2016

270 nens i nenes participen al 9è Campus d’Estiu de la URV

Des del 27 de juny i fins el 29 de juliol, els infants d'entre 3 i 12 anys participen a la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia i a l'Escola de Pràctiques d'activitats lúdiques, formatives i esportives. El Campus d'Estiu es reprendrà del 5 al 9 de setembre, i les inscripcions per a aquests dies finalitzen el 22 de juliol

La mascota Tarracvs va sorprendre els nens i nenes del Campus d'Estiu durant la seva visita al Rectorat.

Organitzat pel Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària (SACU) de la URV, el 9è Campus d’Estiu URV es proposa aconseguir la transmissió d’uns valors, normes i actituds i contribuir a millorar la formació integral dels 270 nens i nenes que enguany hi participen. S’hi treballa amb la intenció de ser un servei per a la comunitat més propera, amb el consentiment dels pares i mares, i amb l’objectiu de formar infants i joves que creixin com a persones des d’una perspectiva integral que té en compte el compromís social amb l’entorn.

El Campus d’Estiu de la URV s’ubica a l’escola Pràctiques i a les instal·lacions de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. L’horari és de 9 h. a 13 h, amb el servei d’acollida gratuït (de 7’45 h a 9 h) i servei de menjador (de 13 h a 15’15 h).

Els infants de 3 a 5 anys participen en l’opció de Campus Infantil, amb una programació molt variada. Hi són presents el joc, valors educatius, tallers d’emocions, contes i aventures, tallers manuals, la informàtica, el cançoner, balls tradicionals, iniciació a l’esport o l’anglès adaptat.

campus estiu 2016

Els de 6 a 12 anys, poden triar entre un campus esportiu o un campus artístic. El primer aplega una varietat d’esports i jocs i el segon s’enfoca més a les arts plàstiques i escèniques. Totes les opcions de participació al Campus d’Estiu URV 2016 tenen el denominador comú de l’idioma. Les activitats estan programades en anglès i el vocabulari i expressions quotidianes són totes en aquesta llengua. També hi ha activitats de piscina a les instal.lacions municipals de Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador, gràcies a la col·laboració amb el Patronat d’Esports de Tarragona i l’Empresa Municipal de Transports (EMT).

Cada setmana hi ha un centre d’interès al voltant del qual s’organitza el Big Game, els divendres. Així la primera van fer preparació i entrenament de les proves de les Olimpíades, que van tenir lloc divendres 1 de juliol. La segona es van fer experiments i es van improvitzar laboratoris pels voltants de la Facultat. En la tercera setmana s’han preparat les proves per al concurs Got Talent, que es va fer divendres, 15. Durant la quarta setmana s’organitzaran jocs de pistes, per anar-les aconseguint amb l’objectiu de resoldre l’enigma final del divendres 22. Finalment, la darrera setmana es treballaran diferents “receptes” per tal de fer, divendres 29, un concurs Masterchef.

campus estiu 2016 2 editada

També s’han programat diferent excursions. La primera va tenir lloc ahir dijous, 14 de juliol, en què els nens i nenes van passejar per la Part Alta de Tarragona i van visitar el Rectorat, on van parlar amb el rector, Josep Anton Ferré, i amb la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària Arantxa Capdevila. També van rebre la visita sorpresa de Tarracvs, la mascota dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017. Dimecres, 20 de juliol s’ha organitzat una sortida a la platja del Miracle, i el 28 de juliol es farà una excursió al Pont del Diable.

El Campus s’amplia al setembre, dels dies 5 al 9. Les inscripcions es poden fer fins el dia 22 de juliol.