28/09/2022

40 persones assisteixen a la jornada per implementar programes de doctorat mitjançant xarxes internacionals

L'infoday organitzat per la USPIR sobre la convocatòria de Xarxes Doctorals MSCA ha integrat els membres de la xarxa Aurora

Infoday sobre les MSCA Doctoral Networks
Alguns dels assistents a l'infoday sobre les MSCA Doctoral Networks

La jornada sobre la convocatòria Marie Skłodowska-Curie Doctoral Netwoks (MSCA-DN) de la Comissió Europea ha comptat amb la participació de 42 perones de la URV, les universitats de la xarxa Aurora i de l’Estat espanyol aquest 22 de setembre. Els ha permès conèixer més a fons la convocatòria per aquest 2022 i ha facilitat la informació i les eines pràctiques perquè els sol·licitants puguin adequar la seva proposta als objectius i requisits d’aquest programa de finançament.

La convocatòria MSCA Doctoral Netwoks consisteix en implementar programes de doctorat mitjançant associacions d’organitzacions de diferents sectors d’Europa i més enllà per formar doctorands altament qualificats, estimular la seva creativitat, millorar les seves capacitats d’innovació i potenciar la seva ocupabilitat a llarg termini.

Xavier Eekhout, responsable de projectes de mobilitat i desenvolupament professional de l’investigador, EURAXESS Espanya i Punt Nacional de Contacte de les MSCA a Espanya, ha ofert una visió general de la convocatòria. Karin Rade de la Vrije Universiteit Amsterdam (Països Baixos) ha donat consells pràctics sobre el que consideren que funciona millor en aquesta convocatòria i com hi donen suport. Per augmentar l’impacte i l’aplicabilitat, Hatem Rashwan, investigador del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV, ha exposat el seu cas d’èxit, el projecte BosomShield guanyador de la convocatòria 2021.

Oportunitat de col·laboració entre les universitats de la xarxa Aurora

Les MSCA Doctoral Networks 2022 suposen una oportunitat per aprofundir la col·laboració en recerca entre els socis prioritaris de la xarxa Aurora. Aquesta aliança de nou universitats europees, compromeses amb la recerca d’excel·lència i l’impacte social de les seves accions, ja ha desenvolupat una sèrie d’eines per donar visibilitat a la investigació dels seus centres, com el Panell dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (SDG Dashboard) per compartir recursos i formar els doctorands en competències transversals. Per tant, les propostes presentades vinculades a Aurora es veuran potenciades per l’accés a aquesta infraestructura conjunta.

La convocatòria de les MSCA Doctoral Networks 2022 tancarà el pròxim 15 de novembre. Se’n  poden consultar les bases al web de la convocatòria.

La unitat de la URV organitzadora d’aquesta sessió, USPIR, té l’objectiu de donar suport a la comunitat investigadora en la redacció de propostes per aconseguir el finançament internacional dels seus projectes de recerca.

La sessió informativa sobre les Xarxes Doctorals MCSA es pot tornar a veure en aquest enllaç.