20/04/2016

4000 alumnes de secundària assisteixen al XXI Festival de Teatre Grecollatí

El XXI Festival Juvenil de Teatre Grecollatí, que ha tingut lloc a l'Auditòrium del Camp de Mart i al Teatre Tarragona el dimarts 19 d'abril, ha obtingut de nou èxit en la convocatòria. Els estudiants, procedents de centres de Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona, Osca i València han pogut veure obres d'Eurípides i de Plaute

Prop de 4000 participants, aproximadament, han estat a Tarragona. La Societat Catalana de Teatre Grecollatí organitza els festivals, per difondre el móns grec i romà. La tragèdia “Bacantes” d’Eurípides l’ha representat a migdia el grup Noite Bohemia de l’IES R. Menéndez Pidal de A Coruña. Hi han participat 1450 alumnes, pertanyents a 48 centres de secundària. I el mateix grup a la tarda ha posat en escena “Miles gloriosus” de Plaute, a la qual han assistit 1646 alumnes de 47 centres de secundària.

També a la tarda al Teatre Tarragona s’ha representat la comèdia “Miles gloriosus”, per aconseguir més aforament i donar cabuda a tots els joves espectadors. Ho ha fet el Grup Clásicos Luna de l’IES Pedro de Luna de Zaragoza, i han fet una adaptació moderna de l’obra amb una part muscial. Hi han assistit 600 alumnes de 19 centres de secundària.

Una de les representacions a l'Auditori Camp de Mart.
Una de les representacions a l’Auditori Camp de Mart.

La URV sempre ha participat activament a la Societat Catalana de Teatre Grecollatí, que al 2015 va celebrar el 20è aniversari. Els seus objectius són fer conèixer, promoure i difondre el teatre grecollatí juntament amb la cultura clàssica; programar i produir representacions teatrals clàssiques grecollatines, i millorar la formació cultural dels joves apropant-los a les fonts de la civilització occidental a través del teatre grecollatí, entre altres. La professora de la URV Joana Zaragoza n’és actualment la vicepresidenta i el professor Jesús Carruesco n’és el secretari.

Patrocinen aquesta activitat cultural la URV, l’Ajuntament de Tarragona i la Delegació a Tarragona del Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

Més informació:

Societat Catalana de Teatre Grecollatí