15/02/2016

L’AEQT i la URV signen un conveni marc de col·laboració

L’Associació Empresarial Química de Tarragona i la URV han signat un conveni marc el dilluns, 15 de febrer. La Indústria Química, l'AEQT i la Universitat fa molt temps que treballen en un gran nombre de projectes comuns i col·laboracions, i es comprometen a seguir cooperant

L’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i la URV han signat un conveni marc que engloba tots els convenis específics de col·laboració que uneixen, fins al moment, les dues entitats. La Indústria Química i la Universitat fa molt temps que treballen en un gran nombre de projectes comuns i col·laboracions, especialment a través de la Facultat de Química i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, els quals s’han volgut recopilar en aquest acord general. Segons aquest nou conveni, les dues organitzacions es comprometen a seguir col·laborant.

L’AEQT seguirà oferint passarel·les, en forma de pràctiques, pels estudiants universitaris; mentre que a la vegada es comprometrà a orientar els seus professionals cap a programes de formació, ja siguin graus, postgraus i doctorats o programes fets a mida.

La col·laboració que aquest acord recull inclou també l’àmbit de la recerca, pel qual contempla la direcció conjunta de tesis doctorals i la col·laboració de professorat de la URV i de tècnics i experts de les empreses afiliades a l’AEQT en projectes de recerca i en contractes de transferència de coneixement i innovació

El conveni també fa referència a la pedagogia sobre les ciències i la química, així com el desenvolupament d’un sector com aquest, que és clau pel territori. El document contempla la creació d’una comissió de seguiment, formada per representants de les dues entitats, que permetrà fer un seguiment de totes les col·laboracions que a dia d’avui les vinculen.

D'esquerra a dreta Ferran Huidobro, Teresa Pallarès, Jesús Loma-Ossorio, Josep Anton Ferré i Antoni Gonzàlez Senmartí.
D’esquerra a dreta Ferran Huidobro, Teresa Pallarès, Jesús Loma-Ossorio, Josep Anton Ferré i Antoni Gonzàlez Senmartí.

L’acte ha estat presidit pel rector de la URV Josep Anton Ferré; i pel president de l’AEQT, Jesús Loma-Ossorio. El rector de la URV ha valorat molt positivament aquesta signatura, ja que, segons ell, “aquest nou conveni ordena i potencia les activitats fetes durant tot aquest temps per la Universitat, l’AEQT i les indústries que la conformen”. Per la seva banda, el president de l’AEQT ha afirmat: “L’AEQT i la URV fa molt temps que treballen conjuntament per atraure talent i conduir-lo cap a les diferents activitats industrials, i aquest conveni ens permetrà fer un seguiment de l’èxit d’aquest objectiu”.

Els dos màxims representants han estat acompanyats en aquesta signatura pel delegat del rector de Relacions Institucionals Antoni Gonzalez Sanmartí, la directora de l’AEQT Teresa Pallarès, i el secretari general també de l’AEQT Ferran Huidobro.