08/05/2023

Aïda Valls, nova vicedegana adjunta del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya a Catalunya Sud

Valls, membre del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques i professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria, és la primera vicedegana adjunta dona a Catalunya Sud. El Col·legi d'Enginyeria Informàtica ha renovat l'equip deganal, encapçalat per primer cop per una dona, Karina Gibert

Aída Valls, professora del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques és vicedegana adjunta a Catalunya Sud del Col·legi Oficial d'Enginyeria Informàtica de Catalunya.

El Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya (COEINF) ha renovat el seu equip deganal durant l’assemblea extraordinària celebrada el passat 27 d’abril de 2023. Aïda Valls, investigadora del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques i professora de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, és la primera vicedegana adjunta dona a Catalunya Sud. L’equip també està encapçalat per una dona, Karina Gibert, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya. Altres dones enginyeres i acadèmiques, com ara Núria Castell i Conxi Pérez, acompanyen Gibert en aquesta nova etapa del COEINF. El seu lema és “per una societat digital ètica i segura, fem de la informàtica una infraestructura bàsica ètica i sostenible”.

Aïda Valls és enginyera en informàtica i doctora en intel·ligència artificial. Fa recerca en l’ús de les ciències de la computació, i en especial la intel·ligència artificial en àmbits com la salut, el medi ambient i també turisme. La seva recerca està basada en desenvolupar noves tècniques d’anàlisi de dades i aconseguir millors sistemes de recomanació personalitzats. En l’àmbit de gestió, ha estat coordinadora del programa de doctorat Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la Seguretat i actualment és la secretària en l’equip directiu de l’ETSE. Segons Valls, “les dones hem d’aportar la nostra manera de veure la vida a l’àmbit de la informàtica”.

Només hi ha dos col·legis més d’enginyeria informàtica a l’Estat espanyol amb dones al capdavant de la presidència (el de les Illes Balears i el d’Astúries).

Més informació al web del COEINF.